منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

عذرخواهی شرکت مینی به خاطر ارسال اسپم

شرکت خودروسازی مینی آمریکا به خاطر ارسال اسپم از مشترکین خبرنامه وب‌سایتش با فرستادن هدیه عذرخواهی کرد. هفته پیش سیستم ارسال ایمیل اتوماتیک این شرکت دچار مشکل فنی شده و صدها ایمیل یکسان به مشترکین لیست پستیش فرستاده. برای رفع و رجوع و جبران کردن این قضیه، این شرکت یک بسته برای این افراد ارسال کرده. این بسته شامل یک شکلات به شکل گل رز، نوار چسب، یک کنسرو گوشت مارک «اسپم» و این یادداشت بوده:

…… عزیز،
هفته گذشته تعدادی ایمیل از ما گرفتید. در بعضی موارد صدها ایمیل. دوست داریم همچنان ارتباطمان را با شما حفظ کنیم. این اتفاق ناخواسته بود و یکی از سرورها دچار مشکل فنی شده بود. ما مشکل را حل کردیم، اما می‌خواستیم ناراحتی که برایتان ایجاد کردیم را جبران کنیم.

هیچ چیز نمی‌تواند بهتر از یک گل یا یک شکلات بگوید «متاسفم»؛ به همین خاطر ما این دو را در کنار هم قرار دادیم و یک شکلات به شکل گل رز برایتان ارسال کردیم. اما اگر به گل (یا شکلات) آلرژی دارید، امیدواریم بتوانید از این نوار چسب در تعمیراتتان استفاده کنید. اگر همچنان از این اتفاق احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید با این کنسرو گوشت اسپم ناراحتی را از خودتان دور کنید.

مجددا به خاطر تمام دردسرها صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.
تیم مینی

 

\"بسته

 

این اواخر میزان اسمس‌های تبلیغاتی که می‌گیرم به شکل محسوسی زیاد شده. تقریبا روزانه ۷-۸ تا اسمس تبلیغاتی بیخود می‌گیرم. تو اینترنت گشتم و شیوه درخواست برای غیر فعال کردن اسمس‌های تبلیغاتی رو پیدا کردم و درخواست دادم. اسمسی برام اومد که ما درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی شما رو گرفتیم و تا ۲۴ ساعت اعمال میشه. متاسفانه این هم فقط یه نمایش برای شونه خالی کردن از مسئولیت هست و عملا کار نمی‌کنه. نه تنها میزان اسمس‌های تبلیغاتی کم نمیشه، بلکه آدم احساس بدتری هم پیدا می‌کنه از اینکه به دروغ میگن ما برای شما دیگه تبلیغات نمی‌فرستیم و تو هم هیچ راهی برای قطع این اسمس‌های مزاحم نداری.

یه نمونه بدتر هم این قضیه مزاحمت‌های تبلیغاتی این دفاتری هستن که زنگ می‌زنن و میگن شماره مشابه شماره شما با پیش‌شماره فلان موجوده. هر باری که یکی از اینها بهم زنگ می‌زنن معمولا سعی می‌کنم بقهمونم که مزاحمم شدن. گاهی اوقات معذرت‌خواهی می‌کنن، گاهی هم گوشی رو قطع می‌کنن. اما یک بار به یکی از اینها گفتم مگه من از شما خط خواستم یا گفتم برام دنبال شماره بگردید که شما الان به من زنگ زدید و مزاحمت ایجاد کردید. کمی از کارش دفاع کرد و در نهایت گفت «آقا شما گوشیت رو جواب نده اگه اذیتت می‌کنه» و گوشی رو قطع کرد. شما این شرایط رو با کاری که این شرکت آمریکایی کرده مقایسه کنید و خودتون هر چی دوست دارید نتیجه بگیرید.

وقتی فرستادن اسپم تو اپراتورهای موبایل کشور منبع درآمد و در نتیجه نهادینه شده و در عمل هم راهکار واقعی برای غیر فعال کردنش وجود نداره، با هیچ منطقی به این دفاتر خصوصی هم نمیشه فهموند که این کار شما باعث آزار دیگرون هست. آقایون، این پیامک‌های تبلیغاتی زوری نقض حریم خصوصی افراد هست!

 



برچسب ها : , , , , ,