منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

غیر فعال کردن برنامه های Autostart و بالا بردن سرعت سیستم !‌

چگونه سرعت لینوکس را افزایش دهیم ؟‌!‌

در هنگام روشن شدن سیستم برخی برنامه ها اجرا  می شوند که اونها رو در لینوکس Autostart می نامیم.

گاهی این برنامه های پیش فرض بعد از نصب چند نرم افزار  به وحود میان و سرعت سیستم رو در طی زمان کم می کنند و بهتره اون ها رو از حالت پیش فرض برداشت و گاهی باعث اشغال زیاد فضای رم سیستم می شوند که برای برخی سیستم های قدیمی این مشکل ساز خواهد شد !‌

این آموزش برای همه ی لینوکس ها قابل اجرا است ولی توصیه می کنم این رو برای همه ی  برنامه ها انجام ندهید و تنها برای اون تعداد که برای شما آشنا هستند انحام دهید.

به هر حال تمامی تغییرات قابل برگشت خواهد بود و اگر دقت کنید کاری آسان و لذت بخش خواهد بود …..

 

ترمینال رو اجرا کنید و دستورات زیر رو در اون تایپ کنید  (Ctrl+Alt+t )

sudo -s

بعد از این دستور پسورد رو از شما درخواست می کند و دلیل وارد کردن این دستور وارد شدن با کاربر ریشه یا همان super user است.

cd /etc/xdg/autostart

با دستور cd می توانید دایرکتوری را تغییر دهید . cd = change directory

ls

دستور ls به معنی list directory است و لیست تمامی محتوای یک دایرکتوری را نمایش می دهد.

حالا باید نرم افزار مورد نظر خود را که نیازی به اجرای آن  در هنگام روشن سیستم ندارید , انتخاب کنید و همانند دستور زیر عمل کنید , در مثال زیر نرم افزار ubuntuone رو انتخاب کردم:

mv ubuntuone-launch.desktop   ubuntuone-launch.orgin

mv به معنای move file است و برای تغییر دایرکتوری یک فایل به کار می رود ولی در این مثال برای تغییر نام یک objetct  به نام دیگر استفاده شده است که یکی از استفاده های مهم این دستور است !

با این دستور نرم افزار ubuntuone در هنگام روشن شدن سیستم اجرا نخواهد شد و این قابل برگشت است و کافی است پسوند  orgin رو به desktop تغییر دهید تا سیستم به جالت اول باز گردد ….

این تغییرات بعد از ری استارت کردن به وجود می آیند که با باز کردن برنامه ی system monitor می توانید تغییرات اعمال شده  رو ببینید .



برچسب ها : , ,