منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

فدورا ۱۸ منتشر شد

۱۸مین نسخه فدورا، یکی از پرطرفدارترین توزیع‌های لینوکس، منتشر شد. فدورا ۱۸ که قرار بود آبان ماه منتشر شود هشت بار تاخیر خورد و لقب پرتاخیرترین انتشار فدورا را به خود احتصاص داد.

\"میزکار

با من همراه باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌ها گاو کروی (Spherical cow) را مرور کنیم.

ظاهر جدید نصاب

فدورا ۱۸ با نصاب جدیدی منتشر شده که از بوت امن UEFI پشتیبانی میکند که امکان نصب فدورا را بر روی لپتاپ‌های مجهز به ویندوز ۸ فراهم می‌کند، و هم ظاهر جدیدی دارد که فرایند نصب را برای تازه‌کاران ساده‌تر کرده است. گزینه‌های پیشرفته نصب همچنان دردسترس هستند.

\"نصاب

\"نصاب

گنوم ۳.۶

گنوم ۳.۶ میزکار پیش‌فرض فدورا ۱۸ است و مانند نسخه‌های قبل تمام تنظیمات و برنامه‌های گنوم (مانند Nautilus, Contacts و Boxes) به صورت دست‌خورده نصب شده‌اند.

\"فعالیت‌ها

\"تصاویر

برای این‌که بیشتر در مورد گنوم ۳.۶ بیشتر بدانید پست انتشار آن را مطالعه کنید.

میزکارهای Cinnamon و Mate در مخازن اصلی

برای کاربرانی که Gnome Shell را نمی‌پسندند دو میزکار MATE و Cinnamon نیز به مخازن اضافه شده و قابل نصب هستند. MATE انشعابی از Gnome 2 است و قرار است راه آن مرحوم را ادامه دهد. Cinnamon انشعابی از Gnome 3 است که با استفاده از فناوری‌های جدیدتر Gnome 3 سعی در خلق تجربه کاربری سنتی‌تر دارد. علاوه برای این دو Xfce 4.10, KDE 4.9 و LXDE نیز در مخازن هستند و ISO مستقل دارند.

دیگر تغییرات

  • ابزار جدید به‌روزرسان FedUp
  • مدیریت ذخیره سازی بهبود یافته SSM
  • استفاده پیش‌فرض دایرکتوری ‎/tmp از tmpfs که منجر به I/O کمتر دیسک، عمر بیشتر SSD، مصرف انرژی کمتر و افزایش بهره‌وری کلی سیستم می‌شود

برای اطلاعات بیشتر اعلان انتشار فدورا ۱۸ را مطالعه کنید.

دریافت فدورا ۱۸

فدورا ۱۸ از وب سایت آن قابل دریافت است.

منبع



برچسب ها : , ,