منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

فروش ناول و آینده سوزه و اُپن‌سوزه

همانطور که تو اخبار دیروز ( این، این، این و این‌ها) خوندید، ناول توافقات اولیه‌ای در رابطه با فروشش به شرکت اتچمیت و مایکروسافت رو اعلام کرد.
من با جزئیات این قرارداد که قرار بر اینه که تو سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ بسته شه هیچ کاری ندارم! ولی تاثیر این قرارداد به آینده openSUSE برام خیلی مهمه! برای همین یکم سرچ کردم، خبر‌های مختلف رو خوندم و نتیجه اینکه این اتفاق می‌تونه خیلی هم برای SUSE و openSuSE مفید باشه! می‌پرسید چرا؟! خوب دلیلم رو می گم!attachmate-novell
به نقل از همون اخبار رسمی که در خط اول پست لینکش رو دادم،

Attachmate Corporation plans to operate Novell as two business units: Novell and SUSE; and will join them with its other holdings, Attachmate and NetIQ.

بله! جدا شدن ناول به دو واحد کاری Novell و SUSE و بهتر از اون برند شدن SUSE® خودش کاریه که شرکت ناول نتونست انجام بده! (بحث برند شدن هم تو اخبار رسمی اتچمیت اومده، ایناهاش)

Attachmate Corporation is owned by an investment group led by Francisco Partners, Golden Gate Capital and Thoma Bravo. As part of the transaction, Elliott Management Corporation, one of Novell’s largest shareholders, will become an equity shareholder in Attachmate Corporation. Upon close, Attachmate Corporation will manage a brand portfolio consisting of Attachmate®, NetIQ®, Novell® and SUSE®.

حالا این برند شدن از این جهت می‌تونه خوب باشه که اطمینان بیشتری میاره، از طرف دیگه شرکت اتچمیت بیشتر هویت software داره و مثل ناول یک شرکت چند بخشی نیست! پس این می‌تونه خوب باشه!
اما نکته نگران کننده بحث مالکیت‌های معنوی و patent شدن اوناس! که بعیده بخوان همچین کاری کنن! خیلی غیر طبیعی می‌شه که یک شرکتی بیاد و بازار کار خودش رو بهم بزنه!
و باز هم نقطه دلگرمی دیگر، آقای Jeff Hawn، رئیس و مدیر عامل شرکت اتچمیت در مصاحبه‌ای تلوزیونی با اشاره به نکات ذکر شده در توافقنامه بیان کرد که بعد از بسته شدن قرارداد،سوزه به عنوان یک واحد کاری مستقل به کار خود ادامه می‌دهد و شرکت اتچمیت پیش‌بینی هیچ تغییری را در رابطه بین پروژه SUSE و openSUSE نمی‌کند!

بروز رسانی: این قضیه آخر رو بصورت یک بیانیه تو سایت رسمی اتچمیت اعلام کردن. اسنادش هم موجوده! ایناهاش!!!

نظر شما چیه؟

پ‌ن در نیم ساعت اولیه ۲۷ نوامبر ۲۰۱۰ : من به شرکت اتچمیت و ادامه پروژه SUSE و openSUSE تا حد ۷۰٪ خوش‌بین هستم، و این پست را با توجه به اخبار و گفته‌های شنیده و خوانده شده در این چند روز نوشتم! اما نظر یک مخالف و بد‌بین به این مساله (و امثال این مساله) نیز جالب است. پیشنهاد می‌کنم تراوشات ذهن روزبه شفیعی در این رابطه را بخوانید.



برچسب ها : , , , ,