منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مایکروسافت نوکیا X را خواهد کشت!

مایکروسافت در پی تصمیمی جدید اعلام کرده است که دیگر به تولید دستگاه‌های اندرویدی نوکیا X نخواهد پرداخت و به‌جای آن از ویندوز فون بر روی این‌گونه ابزارهای میان رده بهره خواهد گرفت. Nokia X اولین سری از محصولات نوکیا بود که از اندرویدی دستکاری‌شده برای استفاده می‌کرد که از هسته‌ی لینوکس بهره می‌برد این خبر به‌خودی‌خود خبر عجیبی بود زیرا که نوکیا توسط شرکت مایکروسافت (که خود دارای اکوسیستم انحصاری خود است) خریداری‌شده بود. بااین‌حال مایکروسافت بازهم گوشی دیگری تحت نام Nokia X2 عرضه کرد که امکانات بیشتری را نسبت به Nokia X داشت.

Nokia-X-vs-iPhone-4

به هر ترتیب خبر جدید مایکروسافت مبنی بر عدم ارائه گوشی دیگر با اندروید نمی‌تواند نکته‌ی عجیبی باشد زیرا که مایکروسافت به‌شدت به ویندوز وابسته بوده و استراتژی این شرکت گسترش نفوذ این سیستم‌عامل است و ارائه سیستم‌عاملی ارزن قیمت که مشتریان زیادی هم خواهد داشت با سیستم‌عامل رقیب کاملاً عجیب به نظر می‌رسید.

بیش از این نیز برخی افراد پیش‌بینی‌هایی مبنی بر از بین رفتم این رویه‌ی مایکروسافت با انتخاب مدیریت جدید ساتیا نادلا داشتند، مدیریت جدید مایکروسافت افزون بر* این تغییرات دست به تغییرات دیگری هم زده است.

با این خبر آینده محصول Nokia X کاملاً تیره‌وتار گشته است و بهتر است از خرید چنین محصولی خودداری نمایید. محصولاتی مثل Moto E بسیار مناسب‌تر خواهند بود و از تیغ تصمیمات ناگهانی نیز در امان خواهید بود! این محصول در بازار ایران به شدت تبلیغ می‌شود و افراد زیادی هم اقدام به خریداری آن نموده اند، با این حال و با خبر فوق باید منتظر ماند و دید گوشی های بعدی این شرکت با ویندوز فون چگونه خواهند بود به هر ترتیب نوکیا X خواهد مرد.

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. نام *علی:
    ۲۸ تیر ۱۳۹۳ بازم که درست نشد!
    علی رغم درسته نه علی رقم.
  2. احسان ترک:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۳ اصن کلن علی رغم رو برداشتم.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , ,