منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مدیریت کارها و پروژه‌ها با Trello

با سلام

امروز یکی از کارهام که عقب افتاده بود رو تموم کردم و الان با فراغ بال دارم این مطلبو می‌نویسم اونم به کمک Trello.

فکر کنم یکی دو سالی میشه این سرویس ارائه شده و خیلی از کاربران، به خصوص جامعه برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار تو سراسر دنیا از Trello دارن استفاده می‌کنن برای مدیریت کارهاشون و در بعضی‌ها هم برای مدیریت تیم‌هاشون ازش استفاده می‌کنن. اما همین 2-3 روز پیش بود که تیم Trello تو وبلاگشون اعلام کردن که از این به بعد به صورت کاملن مستقل می‌خوان سایتو اداره کنن. (صددرصد قبلن غیر مستقل بودن)، همین دلیل کافی بود تا این مطلبو امروز بنویسم.

ترلو به درد چه کسایی می‌خوره؟

هر کسی که می‌خواد کارهاش منظم‌تر بشن و برنامه ریزی داشته باشه و بخواد چند پروژه‌ رو و یا چند‌تا تیم رو اداره کنه، اولین و بهترین ابزار آنلاین براش Trelloئه. چون به راحتی می‌تونین بورد اضافه کنین و وظایف رو توش تعریف کنین و اعضای تیمتون رو به پروژه اضافه کنین. 

روش کارش چه‌ جوریه؟

روش کارش به ساده‌ترین حالت ممکنه. شما اول یه Board تعریف می‌کنین  مثلن به اسم پروژه تون. بعد توش خداقل سه تا ستون داره به نام‌های کارهایی برای انجام دادن ، درحال انجام و انجام شده. داخل این ستون‌ها به ترتیب از ستون اولی که توش کارها رو تعریف میکنیم و بعد از اون هر کودومو که خواستیم با ماوس می‌کشیم میندازیمش تو ستون وسطی، یعنی داریم انجام میدیمش. بعد که تموم شد میندازیمش تو ستون آخری و دوباره میریم سر ستون اولو یه کار دیگه انتخاب می‌کنیم.

واسه هر کار میتونین افرادی رو بهش اضافه کنین که قرار فلان کارو انجام بدن. یا برای کار یه چک‌لیست درست کنید که به نظرم اینجوری بهتره و منظم‌تره. یعنی هر کارو ریز می‌کنیم و بدون استرس انجامشون میدیم. یا اینکه میتونیم برای کارها ضرب‌العحل تعیین کنیم و بهشون یه تاریخی رو نسبت بدیم که این کار باید تا فلان تاریخ تموم بشه و به محض نزدیک شدن به تاریخ مذکور بهتون اخطار میده.

همچنین خودتون میتونید هر‌چندتا که خواستید ستون اضافه کنید. 

به عنوان نمونه، تصویر پایین مدیریت همایش ZConf از طریق ترلو‌ئه:

آیا ترلو رایگانه؟

ترلو به صورت پیش‌فرض رایگانه با همین امکاناتی که تو بالا گفتم و یه سری امکانات دیگه. ولی برای امکانات خیلی بیشتر مثلن برای اضافه کردن تیم‌های بزرگ به پروژه نیاز به آپگرید به نسخه Gold دارید که فکر نمی‌کنم یه کاربر عادی یا تیم‌های کوچیک نیازشون بشه. البته می‌توین با دعوت کردن از دوستاتون به ترلو اکانت Gold یک ساله دریافت کنید.

اگه می‌خواین به من کمک کنید تا اکانت Gold یکساله بگیرم از این لینک ثبت نام کنید.



برچسب ها :