منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مروری بر اوبونتو ولی روی گوشی!

اولین شرکتی که تلفن همراه با سیستم عامل اوبونتو را روانه بازار کرد B&Q است.این شرکت دو تلفن همراه دارای سیستم عامل اوبونتو را در ابتدا وارد بازار کرد.
به چند سال قبل برمیگردیم زمانی که اولین خبر ها از اوبونتو تاچ در حال انتشار بود خبری از طرف کنونیکال منتشر شد که گفته شده بود که احتمالا اولین تلفن مبتنی بر اوبونتو از شرکت Meizu میزو خواهد بود  البته امروزه خلاف این را مشاهده میکنیم.در آن زمان میزو بسیار گم نام تر از زمان حال بود.با انتشار این خبر خیلی ها خیلی سریع نام میزو را در اینترنت سرچ کردند و با یک شرکت چینی مواجه شدند!
گوشی Meizu MX4 سال پیش به عنوان پرچمدار میزو معرفی شد و کمی پس از آن اعلام شد که یک ویرایش از همین گوشی با سیستم عامل اوبونتو روانه بازار خواهد شد.
چند ماهی میشود که این گوشی به تعداد بسیار محدود و آن هم با دعوت نامه (که با چیزی مثل حل یک پازل -اوریگامی- برای شما ارسال میشد) فروشش را بعنوان سومین تلفن مبتنی بر اوبونتو آغاز کرده است.تا اینکه حدود سیزده روز پیش به شکل جدی فروشش از طریق اینترنت و در اتحادیه اوروپا شروع شد و  طولی نکشید که تمام موجودی به اتمام رسید که نشان از علاقه بسیار مردم به این گوشی است.
ولی خبر خوش برای اوروپایی ها این است که چهار روز قبل مجددا این محصول در فروشگاه میزو قابل خرید شد و امید است که این بار هم خیلی سریع به اتمام برسد.
احتمالا در ماه ها و حتی هفته های آینده شاهد ویدیو های بسیاری درباره امکانات و ویژگی های این گوشی در اینترنت خواهیم بود.امیدواریم پای این گوشی به کشور ما نیز باز شود.



برچسب ها : , ,