منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مروری بر RTVS

RTVS مخفف R tools For visual studio یک سری افزونه در Microsoft Visual Studio است که این نرم‌افزار را به یک IDE نسبتا مناسب برای زبان R تبدیل می‌کند. از مزیت‌های آن نسبت به Rstudio می‌توان به سیستم فایل بهتر و امکان استفاده بهتر از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر در کنار آن اشاره کرد. البته قبل از این Rstudio را پاک کنید باید به این نکته اشاره کنم که بعد از دانلود و اجرای فایل نصب یک مگابایتی Visual Studio و گذاشتن تیک نصب R، هنوز هم ۶ یا ۷ گیگابایتی باید دانلود کنید و اگر نصب اینترنتی کار نکند باید فایل نصب ۲۰ یا ۲۳ گیگابایتی آن را دانلود کنید. Rstudio هم از آن طرف پشتیبانی خوبی از چندین پکیج پرکاربرد و قوی دارد که استفاده از آنها در RTVS کمی مشکلتر است. بر خلاف RStudio، نمی‌توان از RTVS در لینوکس و مک استفاده کرد و RTVS فقط با نسخه‌های ۶۴ بیتی R بر روی ویندوزهای ۶۴ بیتی کار می‌کند. در RTVS می‌توان از هر دو نسخه R معمولی و MRO استفاده نمود. در کل نمی‌توان این دو گزینه را جایگزین یکدیگر دانست. اما اگر به هر دلیل خواستید با این نرم‌افزار کار کنید با ادامه‌ی این پست همراه باشید.

نحوه‌ی نصب RTVS از روی نصاب آفلاین

نسخه community نرم‌افزار Visual Studio گویا رایگان است. بعد از اکسترکت کردن فایل‌های دانلود شده، فایل نصب این نسخه را اجرا کنید. با این صفحه روبرو می‌شود:

نصب RTVS

در اینجا به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌‌های Data science and Analytical Applications و  Data Storage And processing را بیابید. تیک این دو گزینه را بگذارید و بعد از انتخاب محل نصب install را بزنید:

انخاب R در نصب RTVS

با این صفحه و احتمالا یکی دو بار ریستارت کردن سیستم مواجه خواهید شد و بعد از آن کار تمام است:

نصب visual studio

رابط کاربری RTVS

بعد از نصب و اجرای visual studio با یک صفحه خالی به شکل زیر مواجه می‌شوید:

vs

برای این که شکل و شمایل Visual Studio به صورت یک IDE برای R دربیایید از منوی File و گزینه‌ی New ، گزینه‌ی Project را انتخاب کنید یا مستقیما میانبر cntrl+shift+N را بزنید:

rtvs new project

و در این پنجره از سمت چپ R را انتخاب کنید:

rtvs R

اگر از منوی R tools در نوار بالایی به زیرمنو windows بروید تقریبا تمامی امکانات رابط‌کاربری RStudio را در RTVS می‌يابید:

rtvs windows

 

نوشته مروری بر RTVS اولین بار در use R. پدیدار شد.



برچسب ها :