منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مرکز برنامه‌نویسان اوبونتو رونمایی شد

بعد از ماه‌ها تلاش مرکز برنامه‌نویسان اوبونتو به منظور آشنا کردن برنامه‌نویس‌ها با فرایند طراحی و توسعه برنامه‌ها بر روی اوبونتو  شروع به کار کرد.

این مرکز شامل ویدئوهای آموزشی، راهنماهای قدم به قدم به منظور توسعه برنامه و ارجاع به منابع برنامه نویسی‌ست. همچنین برنامه‌نویسانی که برنامه‌هاشون به مرکز نرم‌افزاری اوبونتو (ubuntu software center) راه پیدا کرده، به داشبوردی برای مشاهده میزان دانلود و فروش برنامه(ها) ی خودشون دارند  و همچنین می‌تونن اطلاعت برنامه‌هاشون مثل توضیحات، اسکرین شات و … رو تغییر بدن.

\"\"

David Planells طراح اصلی این مرکز از اهداف اون گفته:

developer.ubuntu.com مقصدی برای تمام ارجاعات برنامه نویسی از ایجاد تا انتشار، پورت کردن تا به اشتراک گذاری، مشارکت در برنامه نویسی و یافتن اطلاعات خواهد بود. رشد این سایت با همکاری همه ممکن خواهد بود و طراحی شده  تا ابزارهای لازم رو در اختیار برنامه نویس‌ها قرار بده، باعث به اشتراک گذاری اطلاعات بشه و در نتیجه باعث بیشتر شدن برنامه‌های قابل اجرا بر روی اوبونتو بشه.

به نظر بسیاری بزرگترین مشکل لینوکس در حال حاضر نبود برنامه‌های کافی برای آن هست که ساخت همچین مرکزی می‌تونه کمک بسیاری به تشویق و تعلیم برنامه‌نویس‌ها برای طراحی برنامه برای لینوکس باشه. مرکز برنامه نویس‌ها از این آدرس فایل دسترس هست.



برچسب ها : , ,