منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

معرفی سیستم عامل Phoenix، جایگزینی برای سیستم عامل Remix و Android-x86

اگر با سیستم عامل Remix آشنایی ندارید، به طور مختصر آن را یک سیستم عامل اندرویدی معرفی می کنیم که توسط تکنولوژی های GNU/Linux و بر اساس پروژه مشهور Android-x86 ساخته شده است. این سیستم عامل را می توان بر روی کامپیوترهای ۳۲ یا ۶۴ بیتی نصب و استفاده نمود.

مشابه Remix، سیستم عامل Phoenix نیز مبتنی بر اندروید می باشد. Phoenix  بر روی دستگاه هایی راه اندازی می شود که پردازنده Intel یا هر نوع پردازنده ۳۲ بیتی داشته باشند. این سیستم عامل، دربردارنده خصوصیات سودمند ویندوز، از قبیل Start Menu، Taskbar و پشتیبانی از multi-window می باشد.

هدف از طراحیPhoenix ، ایجاد یک سیستم عامل کاربرپسند، انعطاف پذیر و قدرتمند، و در عین حال سبک بوده است. این سیستم عامل توسط گروهی از برنامه نویسان در چین، با تجربه چندین ساله در زمینه ویندوز طراحی شده است.

phoenix1

مشابه Remix، بوت کردن سیستم عامل Phoenix از روی BIOS کامپیوتر کمی مشکل است چون به شکل یک آرشیو باینری و به فرمت ZIP می باشد. در حال حاضر نسخه بتای سیستم عامل Phoenix موجود است. لازم به ذکر است که این سیستم عامل بر پایه اندروید ۵٫۱٫۱، یک هسته ۶۴ بیتی لینوکسی ۴٫۰٫۹، کتابخانه گرافیکی سه بعدی Mesa 11.0.7 و با پشتیبانی OpenGL ES 3.0 پیاده سازی شده است.

ما به تمامی کسانی که قصد راه اندازی سیستم عامل اندرویدی بر روی کامپیوتر خود دارند، سیستم عامل Phoenix  را پیشنهاد می کنیم. به نظر می رسد ۲۰۱۶، سال دسکتاپ های اندرویدی باشد! نسخه بتای Phoenix را می توانید از اینجا دانلود کنید.

منبع: سافت پدیا



برچسب ها :