منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

می توان gentoo را کامپایل نکرد

اگر با کمک emerge برخی نرم افزارها مانند اپن آفیس را جستجو نمایید. با گزینه هائی روبرو می شوید که در آخر آنها یک ( bin- ) اضافه گردیده.
این ها فایل های باینری قابل دانلود هستند.

برای مثال ممکن است در هنگام جستجو برای نصب OpenOffice به گزینه زیر برخورد نمایید:


emerge --search openoffice
Searching...    
[ Results for search key : openoffice ]
[ Applications found : 8 ]
*  app-office/openoffice-bin
      Latest version available: 3.4.1
      Latest version installed: [ Not Installed ]
      Size of files: 146,581 kB
      Homepage:      http://www.openoffice.org/
      Description:   Apache OpenOffice productivity suite.
      License:       Apache-2.0


البته بهترین حالت کاربری از جنتو کامپایل شدن همه اجزاء آن است ولی در استفاده از سیستم عامل ها هم برخی مواقع هم نباید شور از مزه برود. برای مثال یک کاربر خانگی که از یک نسخه Gentoo Desktop استفاده می نماید و برنامه نویس سیستم های عامل نیست، صرفا فقط نیاز به یک مجموعه Office برای استفاده در کارهای روزمره خود دارد. شاید برای چنین کاربری نصف روز وقت برای کامپایل نمودن همه برنامه های اپن آفیس مقداری زیاده روی باشد. حداقل نظر بسیاری از کاربران جنتو اینگونه است.

خدمات دهندگان جنتو برای چنین کاربرانی بسته های از پیش کامپایل شده ائی را ارائه می دهند که در نتایج جستجو می توانید آنها را با همان علامت ( -bin ) در انتهای آنها شناسائی نمایید.
اگر تعمدی به کامپایل نمودن بروی سیستم خود ندارید می توانید این نسخه از نرم افزارها را استفاده نمایید. نحوه کار آنها به این شکل است که emerge آنها را دانلود می نماید و بعد از خارج سازی از حالت فشرده، آنها را در زمانی کمتر از یک دقیقه بروی سیستم شما نصب می نماید.
از مزیت استفاده از این نرم افزارها گفتم. اما مضرات آنها چیست؟
اول از همه اینکه به هر حال این نرم افزارها همانند بسته های باینری دیگر سیستم عامل ها بصورت قابل استفاده برای عموم کاربران کامپایل می شوند پس باید از آنها انتظاری همانند کارکردشان بروی دیگر سیستم عامل ها داشته باشید.
دوم اینکه اگر به مثال بالا توجه نمایید (این مثال هم اکنون بروی سیستم من وجود دارد) متوجه مجوز کاربری یا License آن می شوید که البته در این مثال آنرا مالک جدید این سیستم تحت مجوز آپاچی قرار داده اما در برخی مواقع برای استفاده از مجوزهای خاص ممکن است لازم باشد اجازه استفاده از آن مجوز خاص را به فایل make.conf خود اضافه نمایید.
که این خود داستان دیگری دارد که درباره آن در جائی مفصلا صحبت خواهیم نمود.
مطمئنم که شما هم اکنون باور دارید که جنتو بسیار ساده است.