منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نرم‌افزار آزاد ابزاری برای حریم شخصی شما

احتمالا شما هم دیگه خبر NSA و PRISM را شنیده‌اید و می‌دانید دولت‌ها سعی دارند در حریم خصوصی شما وارد شوند و از آن به نفع خود استفاده کنند حتی دولت انگلیس این موضوع را تایید کرده‌است و گفته که ما نیز از PRISM باخبر بودیم.
اما مردم چه کاری باید انجام دهند تا بتوانند جلوی جاسوسی دولت‌ها را بگیرند؟ آیا مردم باید دست بر روی دست بگذارند و شاهد از بین رفتن حریم خصوصی‌شان باشند؟
جواب این سوال‌ها خیر است و ما می‌توانیم کارهایی در دنیای دیجیتال انجام دهیم تا کمترین آسیب به ما وارد شود.
از نرم‌افزار آزاد استفاده کنید. نرم‌افزار آزاد به شما قدرت کنترل بر روی رایانش خود را می‌دهد. چیزی که در نرم‌افزار آزاد به واقعیت می‌رسد، هدف کاربر است نه هدف شرکت مایکروسافت، گوگل و …
اگر نمی‌دانید نرم‌افزار آزاد چیست از نوشته‌های استالمن استفاده کنید. همچنین سایت prism-break.org مشخص می‌کند کدام نرم‌افزارها و شرکت‌ها حریم شخصی شما را تهدید می‌کنند.

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها: (۳)

محسن <جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰>

چند سؤال:
- به نظرت اگر وزارت اطلاعات اومد از شماي دوستدار نرم افزارهاي آزاد كه دامنه دات آي آر داري خواست كه اطلاعات كاربران سايت رو بهش بدي، چكار مي‌كني؟ يا چكار مي‌توني بكني؟ بهتر نيست منطقي باشيم؟
- به نظرت تا زمانيكه جايگزيني براي مثلا ايميل ياهو يا جي‌ميل و امثال اون نيست و واقعا هم با اين كيفيت و برخط و برقرار بودن نيست، اينكه عنوان شود به دامن ما پناه ببريد تا در امان باشيد يك تبليغ بي اساس نيست؟ از كجا معلوم كه اين يك دام ديگر نباشد؟

حامد رمضانیان <شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳>

- شرکت‌های مختلف طبق قوانینی که در هر کشوری وجود داره می‌تونند اطلاعات کاربرانش رو با درخواست رسمی از اون مرجع، به آن‌ها ارایه دهند، کاری که گوگل و شرکت‌های دیگر نیز انجام می‌دهد. اما داستان PRISM یک چیزه متفاوته، این داستان از این قراره که نرم‌افزار به صورت realtime اطلاعات کاربران شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، یاهو و … را دریافت می‌کند و در اختیار NSA قرار می‌دهد.
- اون سایتی که معرفی شد، سعی بر این موضوع را داشت. در مورد دام بودن شما را ارجاع به تعاریف نرم‌افزار و … می‌دهم.

امیر مسعود <جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸>

در این حد سختگیر که حتی اوبونتو رو لیست نکردن! چند وقت پیش استالمن اوبونتو رو شست گذاشت کنار :)