منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نسخهٔ جدید Foxit PDF منتشر شد

نرم‌افزار Foxit PDF بعد از مدت‌ها که نسخهٔ جدیدی برای سیستم‌عامل گنو/لینوکس ارائه نمی‌شد، بالاخره بعد از سال‌ها در گنو/لینوکس نیز با به‌روزرسانی مواجه شده است. در این نسخه قابلیت‌های جدیدی مانند امکان گشودن PDF در سربرگ جدید و همچنین حاشیه‌نویسی و چند ویژگی جدید نیز نیز به این نرم‌افزار افزوده شده  است.

این نرم‌افزار نرم‌افزاری محبوب امّا غیرآزاد برای مشاهده پرونده‌های PDF در گنو/لینوکس، ویندوز و اواس ده است. بااین‌وجود اگر بخواهیم ویرایش گنو/لینوکس این نرم‌افزار را با نسخهٔ ویندوز مقایسه کنیم، برخی کمبودها در آن مشاهده می‌شود، مانند نبود امکان ساخت PDF، هرچند که ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در این نسخه پیشرفت هم کرده است.

foxitpdfreader-linux

در نسخهٔ جدید همان‌طور که امکانات درونی برنامه بیشتر شده است، ظاهر نرم‌افزار نیز دچار تغییر شده و بهبودیافته است. افزون بر اینکه قابلیت حاشیه‌نویسی و افزودن نکات از مزایای آن به‌حساب می‌آیند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به امکان مشاهده پرونده و اسناد به صور مختلف نیز اشاره کرد.  از قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به قابلیت چاپ بهتر آن‌که در کنار متن اصلی حاشیه‌ها و نکات را نیز چاپ می‌کند و همچنین امکانات دیگر مانند، نکات و حاشیه‌نویسی، برجسته‌سازی و های لایت متون و دیگر نکات دیگر که تجربهٔ مطالعه اسناد، اشاره داشت  که کار با این نرم‌افزار را برای کاربران به تجربهٔ لذت بخشی تبدیل خواهد کرد.

foxitpdf-annotations

برای نمونه پروندهٔ PDF بزرگی را که از چندین عکس و گرافیک برخوردار بود را به‌راحتی و به‌سرعت توانستیم در آن بازکنیم، همچنین رفتن به صفحات قبلی و بعدی در آن بسیار دل‌نشین و نرم  در حدود ۲-۳ ثانیه انجام می‌شد. بااین‌وجود اگر می‌خواهید یک نرم‌افزار PDF Reader متن‌باز و سریع را امتحان کنید MuPDF ابزار قدرتمندی است که با نصب نسخه‌ای خاص از Okular می‌توان از MuPDF برای موتور نمایش در این نرم‌افزار استفاده کنید.

بارگیری نرم‌افزار:

اگر با وجود انحصاری بودن ابزار مذکور، باز هم می‌خواهید آن را نصب کنید از طریق پیوند زیر می‌توانید آن را بارگیری و در سیستم خود نصب کنید.

Foxit PDF Download Page

منبع: webupd8

 

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , , ,