منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نسخه نهایی لینوکس فدورا ۲۷ منتشر شد

fedora27

پروژه فدورا خبر انتشار نسخه نهایی Fedora 27 را اعلام کرد و هم اکنون نسخه های اصلی Fedora 27 Workstation و Fedora 27 Atomic در دسترس می باشند.فدورا ۲۷ شامل هزاران تغییر می باشد که کاربران می توانند آن را دانلود کنند یا سیستم خود را به این نسخه آپگرید کنند.

 

Fedora Workstation

نسخه ی Workstation که برای مصارف کاربران خانگی و Desktop می باشد،میزکار Gnome 3.26 را به همراه خود دارد.در این نسخه ی جدید Display و پنل پیکربندی شبکه بروزرسانی شده اند و system search نیز نتایج بیشتری را نمایش می دهد.

GNOME 3.26 همچنین شامل پشتیبانی از color emoji،اشتراک پوشه در Boxes می باشد و شامل چندین بهینه سازی در Builder IDE tool می باشد.

در این نسخه ی از فدورا ۲۷ نسخه LibreOffice 5.4 با بهینه سازی هایی همراه می باشد که شامل توابع جدید و پیشرفت هایی در Writer و Calc می باشد.همچنین از این پس کاربر قادر خواهد بود تا بوسیله ی  OpenPGP keys مستندات ODF را sign کند.

نرم افزار Fedora Media Writer نیز در این نسخه ی جدید در دسترس می باشد که به کاربر اجازه می دهد تا bootable SD card ها را با فدورا برای دستگاه های ARM و Raspberry Pi ایجاد کند.

 

فدورا ۲۷ دارای نسخه های مختلف برای معماری و سیستم های مختلفی می باشد که هم اکنون قابل دانلود می باشند.گفتنی است تا نسخه نهایی Fedora 27 Server بر اساس برنامه ی زمانبندی قرار است تا در تاریخ ۰۹-۰۱-۲۰۱۸ منتشر شود.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد فدورا ۲۷ می توانید از لینک پایین نکات انتشار آن را مطالعه کنید :

 

https://docs.stg.fedoraproject.org/f27/release-notes/

 

جهت دانلود نسخه های فدورا ۲۷ نیز با توجه به معماری سیستم خود می توانید نسخه ی مورد نظر را از لینک های پایین دانلود کنید.

 

دانلود Fedora 27 Spins :

 

https://spins.fedoraproject.org/

دانلود Fedora 27 Labs :

 

https://labs.fedoraproject.org/

دانلود Fedora 27 ARM :

 

https://arm.fedoraproject.org/

دانلود Fedora 27 Cloud Base :

 

https://cloud.fedoraproject.org/

 

دانلود Fedora 27 Alternate Architectures :

 

https://alt.fedoraproject.org/

 

دانلود همه ی نسخه ها از طریق توررنت :

 

https://torrent.fedoraproject.org/

 

 

 



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,