منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب گنوم ۳٫۱۲ در اپن سوزه ۱۳٫۱

همان‌طور که مطلع هستید گنوم سه در بیست‌وشش مارس منتشرشده است، بااین‌وجود در اکثر توزیع‌ها گنوم جدید وجود ندارد حتی در اوبونتو ۱۴٫۰۴ که جدیداً انتشار یافت هم خبری از گنوم جدید نبود بااین‌حال قرار است که گنوم ۳٫۱۴ در نسخه‌ی بعد اپن سوزه به‌طور پیش‌فرض ارائه شود که به این معنی خواهد بود که دیگر نمی‌توان از گنوم ۳٫۱۲ به‌طور پیش‌فرض استفاده کرد.

opensuse-gnome-131

حتماً با Tumbleweed آشنا هستید، این‌یک مخزن رسمی است که توسط تیم اپن سوزه مهیا شده است و در آن برخی نرم‌افزارها در نسخه‌ی جدیدتر قرارگرفته‌اند که با فعال کردن این مخزن قادر خواهید بود توزیع خود راکمی به‌روزتر نگاه‌دارید. تقریباً مشابه توزیع‌هایی است که با انتشار غلطان منتشر می‌شوند. بعد از انتشار نسخه ۳٫۱۲ تیم Tumbleweed آن را به مخازن اضافه کردند.

suse-photos312

حال اگر از نسخه‌ی ۱۳٫۱ و مخازن عادی بهره می‌برید، نیز می‌توانید به‌راحتی با مخازن دیگری اقدام به نصب گنوم جدید کنید برای این کار ابتدا سیستم را کاملاً به‌روز کنید، می‌توانید از YaST هم استفاده کنید ولی دستور زیر بسیار راحت‌تر است:

suse-yast-312

$ sudo zypper up

سپس مخزن (Repo) زیر را اضافه کنید:

sudo zypper ar obs://GNOME:/STABLE:/3.12/openSUSE_13.1/ GS312

حال سیستم را با استفاده از مخزن (Repo) بالا به‌روز کنید.

sudo zypper dup --from GS312

بعد از اینکه عمل به روز رسانی پایان یافت قادر خواهید بود تا با استفاده از نرم‌افزار Gnome Software، به نصب و حذف و به روزرسانی سیستم اقدام کنید! دیگر نرم‌افزارهای گنوم نیز در دسترس خواهند بود.

suse-software3-312

منبع: +

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. mohsen:
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ کی برای دبیان میاد؟
  2. alireza:
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ میشه لطف کنید این نسخه از گنوم رو بررسی کنید؟ فقط<داخل زومیت دیدم که زیاد بررسی جالبی نداشت
    بعد اینکه یه نسخه داخل سایت گنوم هست که روی یو اس بی نصب میشه، این چه سیستم عاملی هست؟ کاربردش چیه؟

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , , ,