منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب Grub Customizer در دبیان جسی

Grub Customizer برنامه‌ای کاربردی است که برای سفارشی‌سازی گراب به‌کار می‌رود. گراب یک بوت‌لودر است که بعد از بایوس اجراشده و سیستم‌عامل را اجرا می‌کند. در  اکثر توزیع‌های گنو/ لینوکس  قبلاً از LILO استفاده می‌شد که به ترتیب به GRUB مهاجرت کردند مانند systemd که اخیراً اکثراً به آن مهاجرت نموده‌اند؛ که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک به Mir و Wayland هم مهاجرت شود و X به تاریخ سپرده شود. :-)

grub-customizer
نسخه‌ی Grub Customizer 4.0.6 نسخه‌ی جدیدی از این برنامه کاربردی برای سفارشی‌سازی گراب و منوی آن است. اگرچند لینوکس دارید (هر گل یه بویی داره ) یا (بلا به دور) از مک و ویندوز استفاده می‌کنید؛ گراب گزینه‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا راحت به آن‌یکی سیستم‌عامل خود هم سری بزنید.

debian_logo

امروز این پست را نوشته‌ام زیرا در دبیان و repository آن این نرم‌افزار وجود ندارد و شاید بخواهید آن را داشته باشید برای نصب آن با این راهنما همراهی کنید:

در سیستم‌های ۳۲ بیتی دستور زیر را وارد کنید:

$ sudo apt-get install gdebi

$ wget "https://launchpad.net/~danielrichter2007/+archive/ubuntu/grub-customizer/+files/grub-customizer_4.0.6-0ubuntu1%7Eppa1p_i386.deb" -O grub-customizer_4.0.6_i386.deb

$ sudo gdebi grub-customizer_4.0.6_i386.deb

در سیستم‌های 64 بیتی دستورات زیر را وارد نمایید:

$ sudo apt-get install gdebi

$ wget "https://launchpad.net/~danielrichter2007/+archive/ubuntu/grub-customizer/+files/grub-customizer_4.0.6-0ubuntu1%7Eppa1p_amd64.deb" -O grub-customizer_4.0.6_amd64.deb

$ sudo gdebi grub-customizer_4.0.6_amd64.deb

موفق باشید.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , ,