منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب Razor-qt بر روی اوبونتو ۱۲٫۱۰

Razor-qt یک میزکار نسبتاً جدید است که برمبنای تکنولوژیِ Qt ساخته شده است. این میزکار از پایه به گونه ای طراحی شده که احتیاجاتِ سخت افزاری زیادی نداشته باشد تا بر روی کامپیوترهای قدیمی هم مانند کامپیوترهای جدید اجرا شود. آخرین نسخه Razor-qt 0.5.2 است. این مقاله نشان می دهد که چگونه آن را برروی اوبونتو ۱۲٫۱۰ یا هر نسخه ی دیگری از اوبونتو که استفاده می کنید نصب کنید.
از آن جایی که این میزکار پروژه ای نسبتاً جدید است، توصیه می کنم از کِرَش کردن برنامه ها یا دیگر مشکلاتی که نشانه ای از ناپایداریِ سیستم دارند متعجب نشوید!
نصب Razor-qt برروی اوبونتو شامل اضافه کردنِ مخزن، به روزرسانی دیتابیس برنامه ها و در نهایت نصب بسته های Razor-qt می شود.

۱-  اضافه کردنِ مخزن Razor-qt: برای اضافه کردنِ مخزن Razor-qt به منابعِ نرم افزاریِ خود، دستور زیر را در خط فرمان وارد کنید:

sudo add-apt-repository ppa:razor-qt

2-  به روزرسانیِ دیتابیسِ برنامه ها: برای به روزرسانیِ دیتابیس برنامه ها، در خط فرمان بنویسید:

sudo apt-get update

3- نصب Razor-qt: برای نصب، هم می توانید از خط فرمان استفاده کنید و هم اگر کار کردن با رابط گرافیکی را ترجیح می دهید، از مرکز نرم افزاری (Software Center) استفاده کنید. برای نصب از طریق خط فرمان، دستور زیر را وارد کنید:

sudo apt-get install razorqt

برای نصب از طریق رابط گرافیکی، مرکز نرم افزاری را اجرا کنید و “razorqt” را جست و جو کنید.
\"RazorQtUbuntu

بعد از نصب یکبار log out کنید و دوباره وارد سیستم شوید. البته قبل از ورودِ دوباره از منوی انتخاب میزکارها، Razor Desktop را انتخاب کنید.
\"RazorQtUbuntu1

بعد از ورود، این پنجره ی کوچک را خواهید دید. چیزی که سیستم نیاز دارد یک مدیر پنجره (Window Manager) است که با آن کار کند. Razor-qt از هر مدیر پنجره ای می تواند استفاده کند. انتخاب شما در این جا بستگی به چیزی دارد که توزیعتان استفاده می کند. بر روی … Other کلیک کنید و بعد هم OK را بزنید.
\"RazorQtUbuntu2

اوبونتو از مدیر پنجره ی Lightdm استفاده می کند. در این قسمت باید محلی که Lightdm در آن قرار دارد را انتخاب کنید که البته در usr/bin/ نیست و در usr/sbin/ قرار دارد.
\"RazorQtUbuntu3

واردِ دایرکتوریِ usr/sbin/ شوید و از اینجا باید lightdm-session را انتخاب کنید.
\"RazorQtUbuntu4

این تصویر را به این خاطر اضافه کردم که نشان دهم انتخاب گزینه ی اشتباه چه نتیجه ای دارد. اگر در تصویر قبلی lightdm را انتخاب کنید اشتباه است پس باید برگردید و lightdm-session را انتخاب کنید.
\"RazorQtUbuntu5

این میزکارِ پیش فرضِ Razor-qt است. از بعضی از جهات شبیه میزکارهای گنوم ۲، سینامون یا MATE است ولی برخلافِ این میزکارها، هماندد KDE، مبتنی بر تکنولوژی Qt ساخته شده است.
\"RazorQtUbuntu9

این میزکار از منوی کلاسیک استفاده می کند. دقت کنید که بعضی از گزینه های منو مشخصاً مربوط به میزکار یونیتی هستند پس انتظار نداشته باشید که اینجا هم کار کنند.
\"RazorQtUbuntu10

همانند KDE، فشردن کلیدهای Alt+F2 ابزار جست و جو را اجرا می کند که در این میزکار Razor-runner نام دارد، نه Krunner.
\"RazorQtUbuntu12

ابزار مخصوص پیکربندیِ Razor-qt در مرکز کنترل گنجانده شده است.
\"RazorQtUbuntu8

این دو تصویر هم به این دلیل آورده شده اند که کرش کردن بعضی از برنامه ها را نشان دهند. راه اندازیِ مجدد یا log out کردن از سیستم مشکلِ کرشِ این نرم افزارها را حل می کند.
\"RazorQtUbuntu6

\"RazorQtUbuntu7

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , ,