منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نکات خیلی مهم در استفاده از برنامه

من خودم به شخصه تو کار با برنامه‌هایی که با جاوا نوشته می‌شن رابطه‌ی خیلی خوبی ندارم و تجربه‌ی خوبی هم از این برنامه‌ها ندارم ولی خوب این مورد خاص رو به خاطر نبود یه مدیر دانلود خوب در لینوکس در استفاده ازش اصرار داردم وهرگز ازش صرف‌نظر نخواهم کرد.

اما مشکلی که من خودم به شخصه با اون با اکثر برنامه‌های تحت جاوا برخورد کردم مصرف بیش‌ازحد cpu و منابع سیستم هست که البته خدا رو شکر در این مورد خاص راه حل مناسبی براش هست.

راه حل خیلی خیلی ساده است.کافیه که روی علامت close پنجره‌ی اصلی برنامه کلیک کنید و اون رو به پس زمینه بفرستین تا مقدار مصرف منابع سیستم به شدت کاهش پیدا کنه.البته حتما باید پنجره‌های مربوط به پیشرفت دانلود رو هم ببنیدید و اون ها رو هم به background بفرستین.

البته اگه system tray تو رابط گرافیکی‌تون مشکل داره بهتره به جای بستن پنجره‌ی برنامه،اون رو minimize کنید که اون هم خیلی خوبه.


البته دوستمون هم که این برنامه رو توسعه دادن اعتقادش بر اینه:

"البته اینم بگم من برنامه نویس حرفه ای نیستم مخصوصا جاوا، حالا اگه ++C بود یه چیز ولی تو این مدت که روش کار کردم به حرف یکی از دوستام که برنامه نویس حرفه ایه رسیدم که می گفت جاوا از نظر performance آشغاله!"


به هر حال امیدوارم با این نکات استفاده‌ی بهینه‌ای از این برنامه‌ی خوب داشته باشید.

ضمنا خواهش داریم اگه مشکلی یا باگی در رابطه با برنامه داشتین اون رو در همین وبلاگ و در بخش نظرات حتما گزارش بدین تا در ببهود برنامه سهیم باشیم همه باهم.