منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نگاهی به اولین بتای کوبونتو ۱۲٫۱۰

اولین نسخه ی بتای کوبونتو ۱۲٫۱۰ چند روز پیش منتشر شد. این نسخه از هسته ی ۳٫۵٫۳، KDE 4.9 و چند برنامه ی جدید برای کار با محتوای چندرسانه ای استفاده می کند.
برخلاف اوبونتو ۱۲٫۱۰، این نسخه از کوبونتو ایمیج نصبی برای نسخه ی Alternative را هم به همراه دارد و همچنین نصاب گرافیکیِ کوبونتو برخلاف اوبونتو ۱۲٫۱۰ هنوز از LVM و رمزگذاریِ هارددیسک پشتیبانی نمی کند و هیچ نشانه ای هم مبنی بر امکان وجود این ویژگی ها در نصاب نسخه ی پایدار کوبونتو ۱۲٫۱۰ که اواخر ماه اکتبر می آید، نیست.
در ادامه با هم چند تصویر از نصب تستیِ این نسخه از کوبونتو را خواهیم دید.

صفحه ی ورود به سیستم حالا گزینه ای هم برای انتخاب حساب کاربریِ مهمان (Guest User Account) دارد، درست همانند اوبونتو.
\"صفحه

میزکار پیش فرض درحالی که منوی Kickoff را نشان می دهد.
\"میزکار

میزکار به همراه منو درحالی که برنامه های مجموعه ی آفیس را نشان می دهد. Calligra مجموعه ی آفیسِ نصب شده است.
\"تعدادی

اضافه کردنِ ویجت به پَنِل.
\"اضافه

میزکار مجازی یا محیط کاریِ بیشتری می خواهید؟ حالا می توانید این کار را تنها با ۲ کلیک انجام دهید. فقط بر روی قسمتی که میزکارها را نشان می دهد راست کلیک کنید و گزینه های Add Virtual Desktop و Remove Last Virtual Desktop را خواهید دید.
\"اضافه

این ورژن از مدیریت فایلِ دلفین که به همراه KDE 4.9 عرضه شده هنوز قابلیت ادغام و یک پارچه سازی با KLook را ندارد.
\"مدیریت

برنامه های تحت اینترنتِ نصب شده از دید رابط پلاسمایِ Rekonq. KDE به عنوان مرورگر وب نصب شده است ولی امکان نصب آخرین نسخه ی فایرفاکس هم مهیاست.
\"رابط

Kamoso و Skanlite دو عضو جدیدی هستند که به لیست برنامه های از پیش نصب شده ی کوبونتو اضافه شده اند. Kamoso یک برنامه ی کار با وب کم است درحالی که Skanlite برنامه ای برای اسکن کردن است.
\"دو

اگر می خواهید اولین نسخه ی بتای کوبونتو ۱۲٫۱۰ را امتحان کنید می توانید ایمیج نصبیِ متناسب با سیستم خود را از اینجا دریافت کنید.

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , ,