منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نگوییم گیف، بگوییم جیف!

فایل‌های فرمت GIF جزء محبوب‌ترین فایل‌های اینترنت به شمار می‌روند. چرا که آن‌ها می‌توانند انیمیشن‌های کوتاه را نمایش دهند و به همین خاطر، محبوبیت زیادی میان کاربران اینترنت دارند. اما یک سوال مهم بشریت!
در مورد تلفظ صحیح نام این فرمت است. شما آن را چگونه می‌نامید؟ «گیف؟» یا «جیف؟» موضوعی که مورد بحث زیادی بوده اما این روزها اکثرا آن را به صورت گیف می‌شنویم. این فرمت در سال ۱۹۸۷ توسط Steve Wilhite به وجود آمد و کلمه GIF آن‌قدر پر استفاده شد که در سال ۲۰۱۲ به عنوان کلمه سال انتخاب شد.
حالا روز گذشته یک جایزه افتخاری از طرف Webby awards به مخترع این فرمت داده شده تا از او تقدیر شود. در این مراسم او گفتگویی با نیویورک تایمز داشته و در مورد تلفظ صحیح نام این فرمت پرسیده شده‌است. او در پاسخ گفته که بابت تلفظ اشتباه نام این فرمت دلخور است و حتی دیکشنری اکسفورد هم هر دو تلفظ گیف و جیف را صحیح دانسته در حالی که این اشتباه است.
تلفظ درست این فرمت «جیف» است. او می‌گوید که G ابتدای این فرمت در واقع soft G است و بنابراین باید آن را جیف تلفظ کرد. بنابراین بهتر است که از این به بعد نگوییم «گیف» و به خاطر خوشحالی مخترع این فرمت هم که شده از نام «جیف» استفاده کنیم.

منبع اصلی خبر