منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ویکی‌مدیا مسابقه برنامه‌نویسی برگذار می‌کند

بنیاد ویکی‌مدیا، سازمان غیرانتفاعی پشت ویکی‌پدیا، برگذاری یک مسابقه برنامه‌نویسی را اعلام کرده است. مشارکت کنندگان در مسابقه‌ی کدنویسی ویکی‌پدیا افزونه‌هایی را برای نرم‌افزار مدیاویکی، که نرم‌افزار پایه‌ی استفاده شده در دایره‌المعارف ویکی‌پدیا است، خواهند نوشت.

\"\"

مسابقه‌دهندگان می‌توانند بر سه چالش تعیین شده کار کنند: یک تابع «آپلود کننده‌ی عکس موبایل» برای تلفن‌های هوشمند، یک قالب نمایشگر اسلایدی جدید برای عکس‌های ویکی‌پدیا و یک واسط جدید جهت بهینه‌سازی نمایش راه‌هایی که با استفاده از آن تغییرات بر روی مقالات نشان داده می‌شود. برندگان هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند به یکی از رویدادهای ویکی‌مدیا در سال ۲۰۱۲ بروند. تمام هزینه‌های این سفر توسط ویکی‌مدیا پرداخت می‌شود. کدها باید برپایه‌ی GPL یا گواهینامه‌های منطبق با آن باشند و باید تا هفتم نوامبر ارسال شوند.

هدف دیگر این مسابقه پیدا کردن نیروهای خبره و جوانِ برنامه‌نویسی نیز هست. بنیاد ویکی‌مدیا با کارهای معوق اینچنینیِ مربوط به توسعه، نظیر یک ویرایشگر دیداری جدید یا یک قالب جدید برای صفحات مربوط به بحث‌ها، بدلیل نبود توسعه‌دهنده برای تمام جایگاه‌ها، دست و پنجه نرم میکند. ضمنا، سازمان ویکی‌مدیا تلاش‌های خود را برای توسعه بیشتر این پلت‌فرم با اضافه کردن دعوت‌های مستقل از پروژه جهت همکاری، بر روی صفحات ویکی‌پدیا، افزایش داده است. در ماه سپتامبر، برای مثال، کمپین ویکی عاشق آثار تاریخی است باعث اضافه شدن ۱۶۶۰۰۰ عکس از آثار تاریخی اروپا در ویکی‌پدیا شد.

(منبع)



برچسب ها : , , , ,