منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چرا باید از طریق uuid پارتیشن های خود را مانت کنیم ؟

با سلام خدمت دوستان . برای مانت کردن دستی یک هارد لازم است تا آدرس هارد یا پارتیشن ها خودمون رو وارد کنیم . معمولا این کار رو از طریق uuid انجام نمی دیم که همین باعث بروز مشکلاتی می تواند باشد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم .

فرض کنید یک لینوکس در داخل ESXI Server دارید که حکم فایل سرور را در شبکه بازی می کند ، یعنی کلی هارد فیزیکی به آن متصل شده است . برای مانت کردن این دیسک ها می توان اسکریپتی نوشت که دستور mount را به صورت خودکار در سرور اجرا کند و تمام پارتیشن ها را مانت کند .

نکته اصلی این جاست که به عنوان مثال dev/sdb1/ منحصر به فرد یک هارد و پارتیشن نیست ! یعنی اگر یکی از هارد را از مدار خارج کنید ، هاردی دیگر این آدرس را به خود می گیرد . همین موضوع باعث می شود تا مانت کردن از این طریق همراه با مشکلاتی باشد .

برای حل این موضوع کافیست برای اشاره به یک هارد و پارتیشن خاص ، از uuid که یونیک و منحصر به فرد می باشد ، استفاده کنیم . برای این منظور کافیست دیسک خود را به صورت زیر ( به عنوان مثال ) مانت کنیم :

[root@localhost disk]# mount -t ntfs -o rw,nosuid,nodev,relatime,permissions /dev/disk/by-uuid/7D23DDA2079F898D /mnt/disk/Hitachi-700GB-NTFS

اما این سوال پیش می آید که uuid مربوط به پارتیشن های مختلف را از کجا باید پیدا کرد . برای این منظور کافیست به شکل زیر عمل کنیم :

[root@localhost disk]# ls /dev/disk/by-uuid/ -l

OSLearn.ir_004

 

منبع : او اس لرن دات آی آر | http://OSLearn.ir

نویسنده : E2MA3N

از این مطلب راضی هستید ؟ می خواهید به سایت کمک کنید ؟ رضایت خودتون رو با دونیت به ما اعلام کنید . برای دونیت روی خرید کلیک کنید . با تشکر



برچسب ها : , , , ,