منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چرا با Ajax مشکل دارم؟

Ajax (بخوانید ای جکس) یک تکنولوژی هست که توی وب خیلی کاربرد داره و درواقع با جاوا اسکریپت پیاده سازی میشه.مثلا وقتی که میخوایم بدون لود شدن دوباره صفحه یک تغیری توش بدیم و باید اطلاعات جدیدیو از سرور  بگیریم از Ajax  استفاده میکنیم.

ای جکس به دلیل ماهیتش که لود کردن اطلاعات بعد از لود شدن اصلی صفحه هست مشکلاتی رو به وجود میاره.که اینجا لیستشون میکنم:

  1. سئو. ایجکس نباید اطلاعاتی که برای موتور های جستجو مهم هستند رو لود بکنه.بلکه اون اطلاعات باید با خود صفحه اصلی لود بشن.چرا؟ چون موتو جستجو اونوقت نمیتونه اونارو بخونه و مشخصه که نتونه بخونه چیزی از صفحه برای کش شدن توسط موتور جستجو وجود نداره.
  2. مشکلات اینترنت.اگه برنامه نویس اینترنت مسخره مارو در نظر نگرفته باشه ممکنه باعث بشه تا صفحه خوب کار نکنه.
  3. مشکل در کش شدن توسط مرورگر کاربرها.به همون دلایلی که توی مورد اول(سئو) گفتم مرورگر خود کاربرا هم نمیتونن این صفحاتو کش کنند و باعث میشه که هر دفعه کلش لود بشه.
  4. مسخره ترین اینترفیسی که ممکنه برای یک دستگاه ساخته بشه.مثلا مودم.اصلا کل داستان اینکه من یاد این افتادم که از Ajax بدم میاد به خاطر همین بود.داستان اینه که من اومدم برای مودم ۴G یک اسکریپت بنوسیم که بره از فلان صفحه ببینه که الآن اینترنت قطعه یا وصله و اکه وصله نوع کانکشن چیه (نسل دوم تا چهارم رو میگم) ولی خب سازندگان خوبش لطف کردن اینترفیسشو با Ajax  نوشتن تا من نتونم این اسکریپتو توی دو دقیقه بنویسم و اعصابم خورد بشه.

پس نتیجه ای که میگیریم اینه: Ajax خوبه ولی به جاش.وقتی شورشو در بیاریم فقط اذیت میکنه.پس منطقی باشیم و الکی کاری رو انجام ندیم.



برچسب ها : ,