منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چرا گنو/لینوکس را دوست دارم؟

خوب امروز  میخوام راجع به موضوع “چرا گنو/لینوکس را دوست دارم؟”  بنویسم!
مدتیه فروشگاه sito به مدیریت دوست خوبم بهنام توکلی مسابقه ای با همین موضوع راه انداخته و بعضی از دوستانم مطالب  فنی خیلی خوبی در این مورد نوشتن اما امروز من از دریچه دیگه ای به موضوع نگاه میکنم :)

\"\"

من عاشق رفاقت با افراد با سوادو فعال با تفکرات اجتماعی بالاتر از سطح معمول جامعه هستم و به جرئت میتونم بگم من این خصایص خوب رو تو اکثر افراد جامعه متن باز پیدا کردم.

یادمه اولین باری که مستند انقلاب متن باز به دستم رسید من محو تفکرات افراد و تعاملات انسانی داخلش شده بودم و اینکه بلاخره یه چیز فوق العاده و قابل لمس میدیدم که بر پایه پول و سود مالی ساخته نشده بود!!!
نمیدونم تا حالا چند بار این مستندو نگاه کردم اما هر دفعه که نگاه میکنمش هیجان زده میشم و با خودم میگم “واااااو” ، یا مثلا هر از چند گاهی چشمم به عکس هایی مثل عکس زیر میخوره که پر از انسانیته و قلب آدمو میلرزونه.

\"\"
آشنایی با همین ایده ها و دیدن طرفدارانشون بود که تو ذهنم ایجاد این جرقه رو کرد که ما هم باید تو شهرمون یه همچین جمعی داشته باشیم و مبلغ یه همچین ایده های انسانی ای باشیم و این شد که ۳ سال پیش یعنی دقیقا ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۸ با کمک دوستان، گروه کاربران لینوکس زنجان رو تاسیس کردم.
تو این مدت کارهای مختلفی انجام دادیم، از برگزاری همایش های آشنایی با لینوکس تو دانشگاه ها و آموزشگاه ها تا کلاس های دور همیِ یاد گرفتن یه چیز مربوط به لینوکس ، الان که بهشون نگاه میکنم میبینم حداقل باعث شد بچه های ثابت زنجان لاگ از جمله خودم از یه طرفدار به یه کاربر واقعی و حتی مبلغ قابل قبولی برای لینوکس تبدیل بشیم :)
حتی پس از مدتی با پروژه های Linuxfm و Zconf که خاستگاهشون برو بچه های زنجان لاگ بود و با حمایت بی دریغ بچه های بسیار خوب جامعه متن باز کشور مواجه شدن، کارهایی در سطح کشور برای تبلیغ و گسترش گنو / لینوکس انجام دادیم.
حالا که بهش فکر میکنم میبینم بهترین قسمت این چهار و پنج سال زندگی داشنجویی اخیر من، همین فعالیت ها و رفاقت هایی بوده که حول جامعه متن باز ایران شکل گرفته و امید دارم هر روز هم بیشتر بشه :)

تو این بین تونستم با ابزارهای کاملا آزاد و فوق العاده ای که گنو / لینوکس در اختیار من میزاره کارای جالبی رو انجام بدم ،مثل:

<a href="http://farid.zanjanlug.org/1391/01/15/dilmaj/">دیلماج، مترجم فارسی تحت خط فرمان!!!</a>

<a href="http://farid.zanjanlug.org/1390/10/17/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8/">نرم افزار مدیریت پروژه های وب</a>

<a href="http://farid.zanjanlug.org/1391/09/17/unity-dilma/">Unity-Dilmaj مترجم تحت Dash اوبونتو !</a>

<a href="http://farid.zanjanlug.org/1391/05/25/aylin/">آیلین، بیس طراحی وب سایت</a>

درسته همش از فعالیت های داوطلبانه و انسانی صحبت کردم اما اگر بخوام روراست باشم تا همین الانش به خاطر تمام ارتباطات و شناخت هایی که حول این موضوع پیدا کردم فرصت های شغلی خوبی متناسب با شرایطم  تا الان داشتم! پس خیلی راحت میتونم بگم گنو / لینوکس برای من سود مالی هم داشته و از همه جوانب بهم خیر رسونده.

در نهایت باید بگم من گنو / لینوکس رو دوست دارم به خاطر تمام رفاقت های با ارزش و آدم های فوق العاده ای که اطرافش هست و این بی شک ارتباط مستقیمی داره با هسته بسیار قوی و فلسفه انسانی و بسیار محکم گنو / لینوکس که باعث شده تا چنین افرادی دورش جمع شن و سعی کنن به هر طریقی ازش حمایت کنن.

\"24_tir_89_ubuntu_10.04\"
\"DSC00431\"
\"S\"
\"zanjanlug\"
\"DSC00659\"
\"zconf1_0\"
\"zconf1_2_small\"
\"hamayesh_linux_azu_90\"
\"with_aghil_from_gorgan\"
\"zconf2\"
\"Ubuntu_11.04_Release_Party\"
\"tavalode_1_salegie_linuxfm\"
\"friends\"
\"zconf3_1\"
\"zconf3_2\"
\"zconf3_3\"
\"zconf3_4\"
\"stallman\"



برچسب ها : , , , , , ,