منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چگونه بر روی Kali Linux نرم افزار نصب کنیم

Kali Linux نسل بعدی توزیع بک ترک (BackTrack) و در واقع تولدی دوباره برای این توزیع است. اگر از بک ترک استفاده می کرده اید یا به فکر استفاده از آن هستید، بهتر است از Kali Linux استفاده کنید. بک ترک مبتنی بر نسخه ی قدیمیِ اوبونتو است درحالی که Kali مبتنی بر آخرین نسخه ی دبیان است. در بحث نصاب، Kali از نصاب گرافیکیِ دبیان استفاده می کند که به این معنی است که قابلیت هایی چون LVM و رمزگذاری بر روی هارددیسک را  هم در اختیار دارید ولی در بک ترک چون از نصاب اوبونتو استفاده می شود این قابلیت ها را ندارید.

این فقط تعداد کمی از تفاوت های بک ترک و Kali Linux بودند ولی وقتی به برنامه های از پیش نصب شده بر روی این دو توزیع نگاه می کنیم، تفاوتی با هم ندارند. این مقاله نشان می دهد که از چه راه هایی می توانید برنامه های جدید را بر روی Kali Linux 1.0 نصب و مدیریت کنید. واضح است که هدف این مقاله تازه کارهای دنیای لینوکس است.

۱- از طریق خط فرمان: از آن جایی که Kali Linux مبتنی بر دبیان است، نصب و مدیریت نرم افزارها از طریق خط فرمان به وسیله ی apt-get و سایر ابزارهای مدیریت بسته ی دبیان یعنی APT در دسترس است. به عنوان مثال برای نصب برنامه ای مثل “مرکز نرم افزاریِ اوبونتو (Ubuntu Software Center)” می توانید در خط فرمان بنویسید:

apt-get install software-center

این روش زمانی که اسم برنامه ی مورد نظر برای نصب را می دانید، روش ساده ای است. برای اطلاعات بیش تر هم می توانید صفحه ی راهنمای این دستور را بخوانید. برای دسترسی به این صفحه فقط کافیست در خط فرمان بنویسید:

man apt-get

2- برنامه ی Gpk: برنامه ی Gnome PackageKit یکی از دو برنامه ی مدیریت بسته ای است که به صورت پیش فرض نصب هستند. برنامه ی دیگر، مدیریت بسته ی Synaptic است. برای کاربران تازه کار این مدیریت بسته های گرافیکی روش کاربرپسندتری برای نصب نرم افزارها هستند. می توانید از مسیر Applications > System Tools > Add/Remove Software به این برنامه دسترسی پیدا کنید.
\"KaliSoftware2

۳- مدیریت بسته ی Synaptic: این برنامه، مدیریت بسته ی گرافیکی در توزیع های مبتنی بر دبیان بوده است. می توانید آن را از مسیر Applications > System Tools > Administration > Synaptic Package Manager اجرا کنید.
\"KaliSoftware1

۴- مرکز نرم افزاریِ اوبونتو: این برنامه همان مدیریت بسته ی گرافیکیِ موجود در اوبونتو است که در Kali به صورت پیش فرض نصب نیست ولی در مخازن وجود دارد و می توانید آن را با دستور

apt-get install software-center

نصب کنید. وقتی نصب شد می توانید آن را در مسیر Applications > System Tools > Administration > Software Center پیدا کنید.
\"KaliSoftware

آخرین نسخه ی Kali Linux را هم می توانید از اینجا دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , ,