منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چگونه در لینوکس فونت های ویندوز را داشته باشیم؟

سلام
عنوان این پست معلومه. بعد از نصب لینوکس مینت(اگر از اوبونتو هم استفاده میکنید باز هم این پست به درد شما خواهد خورد) فونتهای ویندوز مخصوصا آنها که فارسی هستند اصلا خوب نمایش داده نمیشوند و مخصوصا در وبگردی اذیتتان خواهد کرد. چاره کار خیلی راحت هست. برای اینکار میتوانید از برنامه Software Manager فونتهای ویندوزی با نام Microsoft TrueType Fonts را نصب کنید.

اگر این بسته را هم نصب کنید باز فایده به حال شما نخواهد داشت. یک راه دیگر کپی کردن فایل فونتهایی که در ویندوز استفاده میکنید به لینوکس هست. اول فایلهای با پسوند ttf. را در شاخه Windows/Fonts پیدا کنید و کپی کرده و به شاخه /usr/share/fonts/truetype رفته و یک پوشه(فولدر) به هر اسمی که میخواهید(مثلا myfonts) ایجاد کرده و فایلها را در انجا بریزید.
خوب دفعه بعد که در لینوکس لاگین کنید فونتهای جدید به مجموعه فونتهای شما اضافه خواهد شد. اگر خواستید هر چه سریعتر این تغییرات اعمال شود لازم است یک پنجره ترمینال باز کنید و دستور زیر را وارد کنید:
sudo fc-cache -fv
این دستور باعث میشود حافظه کش مربوط به فونتها دوباره ساخته شود و در خروجی این دستور یک سری نوشته هایی خواهد بود که نشان میدهد در هر فولدر از فونتها چند فونت به مجموعه اضافه شده است شما باید چنین خطی را بتوانید مشاهده کنید:
/usr/share/fonts/truetype/myfonts: caching, new cache contents: 51 fonts, 0 dirs
در اخر هم باید پیغام موفقیت عملیات را ببینید:
fc-cache: succeeded



برچسب ها : , , , , , , , ,