منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چگونه علامت هشدارِ پیام در اوبونتو به هنگام آمدن پیام جدید را چشمک زن کنیم

علامتِ اعلام هشدارِ اوبونتو وقتی ایمیل، tweet ، پیام و یا هرچیز جدید برایتان بیاید به رنگ آبی در می آید ولی اگر فکر می کنید تنها به رنگ آبی درآمدنِ این آیکن به اندازه ی کافی توجه شما را به خودش جلب نمی کند، می توانید کاری کنید که چشمک زن شود تا توجه بیشتری را به خود جلب کند.

نصبِ علامت اعلامِ هشدار چشمک زن در اوبونتو ۱۲٫۰۴
نسخه ی دوباره ساخته شده ای از آیکن هشدار که حالت چشمک زن را هم به آیکن آبی رنگ اضافه کرده توسط Anders Nor Berle ایجاد شده است. نسخه ای که Anders ایجاد کرده قابلیت ها و ویژگی های دیگرِ این علامتِ هشدار را تغییر نداده و شما همچنان همان هشدار های همیشگی را دارید ولی تنها فرق آن این است که حالا علامتِ هشدار علاوه بر تغییر رنگ، چشمک زن هم می شود. این سفارشی سازی فقط برای کاربران اوبونتو ۱۲٫۰۴ است و می توانید با افزودن این مخزن به Software Sources آن را نصب کنید:

sudo add-apt-repository ppa:berle/blinking
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade 

برای اینکه تأثیر تغییرات را ببینید لازم است که یک بار Logout کنید و دوباره واردِ اوبونتو شوید. وقتی هم از این قابلیت خسته شدید یا آن را آزار دهنده دید به راحتی می توانید حذفش کنید، فقط کافیست این دو دستور را در ترمینال اجرا کنید. با این کار نسخه ی چشمک زن را حذف می کنید و همان حالتِ عادی را جایگزین آن می کنید:

sudo apt-get install ppa-purge
ppa-purge ppa:berle/blinking

برای اینکه این تغییرات اعمال شود هم باید یک بار از سیستم Logout کنید و دوباره وارد شوید.

 

 

 

 

 

منبع: OMG! Ubuntu



برچسب ها : , , , , , , , , , ,