منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کاهش محسوس کاربران انگلیسی فیس‌بوک

انگلستان با داشتن ۳۳ میلیون کاربر فیس‌بوک در رتبه ششم از نظر تعداد کاربران فیس‌بوک قرار داره. طبق آمار سایت SocialBakers تعداد کاربران این کشور در ماه دسامبر گذشته چیزی در حدود ۶۰۰٫۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده.

با اینکه گفته میشه که این یه کاهش مقطی نرمال هست که به خاطر کریسمس اتفاق می‌افته،‌ اما انگلستان تنها کشور در بین ۱۰ کشور اول هست که تا این حد کاهش داشته و چیزی در حدود ۱.۸۶٪ کاربرانش به فیس‌بوک لاگین نکردن.

طبق آمارهای SocialBakers، آمریکا با ۱۶۹ میلیون کاربر و ضریب نفوذ ۵۴٪ اولین کشور، و انگلستان با ۳۳ میلیون کاربر و ضریب نفوذ ۵۳٪ در رتبه دوم از نظر ضریب نفوذ فیس‌بوک در بین مردم اون کشور قرار دارن.

\"کاهش

بعضی از کارشناسان این حوزه هم معتقدن که مبهم بودن مقررات و ضوابط حریم خصوصی و همین‌طور خستگی از داشتن تعداد زیادی دوست فیس‌بوکی از مهم‌ترین عوامل این کاهش استفاده از فیس‌بوک هستن.

فیس‌بوک هم این آمارها رو رد کرده و گفته که این آمارها درست نیستن. یکی از سخن‌گوهای فیس‌بوک گفته این آمار از بین آمارهایی استخراج شده که ما برای بخش تبلیغات به کار بردیم و قابل استناد نیستن. همینطور گفته که فیس‌بوک همچنان در حال رشد‌ است و این جدول‌ها نشان‌دهنده تعداد کاربران واقعی فیس‌بوک نیستن.

منبع



برچسب ها : , , , ,