منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C

c++bookss کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C

بعد از دریافت ایمیل های زیادی که خواسته شده بود کتاب برای یاد گیری سی پلاس پلاس معرفی کنم  تصمیم گرفتم که یک پست در این مورد بزنم .

کتاب های پارسی  و انگلیسی زیادی در مورد ++C است که انتخاب رو برای آدم سخت می کند ، ما در این پست تعدادی از معروف ترین ها رو معرفی می کنیم:

 

Object-Oriented Programming in C++ :

c++ کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C

این کتاب اثر Robert Lafore و مال اتشارات SAMS است ، به شخصه می تونم بگم بهترین کتاب سی پلاس پلاس که دیدم .انگلیسی این کتاب خیلی روانه و به اصطلاح اینترنشنال است ،حتی کسی هم که از انگلیسی چیز کمی می داند می تواند به راحتی از آن استفاده کند .این کتاب تقریبا ۱۰۰۰ صفحه است و بیشتر به زبان سی پلاس پلاس پرداخته و سعی کمی در وارد کردن الگوریتم به آموزش هاش داشته و تمرین های زیاد قوی نداره ولی برای کسی که می خواد کتاب انگلیسی بخونه و انگلیسیش زیاد خوب نیست می تونه انتخاب خیلی خوبی باشه .این کتاب مفاهیم شی گرایی خیلی خوب توضیح داده و از تصاویر خوبی برای آموزش استفاده کرده .البته آموزش UML  این کتاب رو نباید فراموش کرد.

C++ How To Program :

C++ ditel کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C

این کتاب اثر برادران  Deitel  است که در بسیاری از دانشگاه های ایران  و دنیا به عنوان کتاب مرجع درس داده می شه که خیلی مفصل به آموزش سی پلاس پلاس پرداخته وعلاوه بر آموزش زبان برنامه نویسی ++C  کمی هم به سراغ روش های برنامه سازی در حین درس دادن رفته .توضیحات این کتاب خیلی طولانی و کامل است اگر حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارید پیشنهاد نمی کنم !! . یکی از مهم ترین نقاط قوت این کتاب می شه به تمرین های خوب آخر هر فصل اشاره کرد.یادم رفت تعداد ضفحات رو بگم ،این کتاب هم حدود ۱۳۰۰ صفحه است.

C++ the complete reference :

c++ complit refrence کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C

این کتاب اثر Herbert Schildt  است که حدود ۱۰۵۰ صفحه است.همین طور از  اسمش معلوم است رفرنس کامل است و تقریبا جایی از سی پلاس پلاس نیست که نگفته باشد .انگلیسی این کتاب هم خیلی روان است و به ترتیب خیلی خوبی سر فصل ها رو چیده و همین طور بین روش های جدید و قدیمی در سی پلاس پلاس ارتباط خوبی برقرار کرده.تمرین های این کتاب متوسط است نه خیلی خوبه نه بد.این کتاب فروش خیلی زیادی در جهان داره.

  C++ Game Programming :

game programming کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C

این کتاب اثر Michael Dawson  است و حدود ۳۵۰ صفحه است . انگلیسیش نسبتا آسان است . این کتاب سبک خیلی خاصی در آموزش مختصر و مفید سی پلاس پلاس دارد.این کتاب ++c  را در حین ساختن بازی هایی بسیار جذاب و ساده آموزش داده که خیلی خواندن کتاب رو لذت بخش می کنه.

بهتره به کتاب های معرفی شده نگاهی بیاندازید و چیزی که با سلیقتون تطابق داره انتخاب کنید.

digg کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  reddit کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  stumbleupon کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  yahoo buzz کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  dzone کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  facebook کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  delicious کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  dotnetkicks کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  dotnetshoutout کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  linkedin کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  technorati کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  twitter کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  google buzz کتاب آموزش سی پلاس پلاس ++C  



برچسب ها : , , , , ,