منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

ورود به دنیای شیرین و آزاد لینوکس برای کاربران تازه کار همیشه با دغدغه‌هایی همراهه که شاید مهم‌ترینش پیدا  کردن منابعی برای یادگیری و حل مشکلات باشه. این پست ادای وظیفه‌ای هست نسبت به دوستانی که قصد دارن کارشونو با سیستم عامل اوبونتو شروع کنن و نگرانن که تو این راه تنها بمونن.

Learning UBUNTU کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

سایتهایی که قصد دارم معرفی کنم معتبرترین منابعی بودن که تو این ۳ سال ازشون برای خداحافظی همیشگی با ویندوز استفاده کردم و امیدوارم راه لینوکسی شدن شما رو هم هموار کنن.

Official Ubuntu Documentation

Ubuntu Documentation کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

تو این سایت با انتخاب ورژن اوبونتوی خودتون و جستجوی کلمات کلیدی، آموزش‌های کاربردی و گام به گامی برای نصب، استفاده و عیب‌یابی خیلی از ابزارهای اوبونتو پیدا می‌کنین که براحتی شما رو چند مرحله از یک کاربر مبتدی جدا میکنه!

ویکی کاربران ایرانی اوبونتو

Iranian Ubuntu Team Wiki کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

چیزی شبیه به سایت قبلی اینبار به زبان فارسی! حاصل زحمت دوستان پر سابقه و حرفه‌ای از شروع به کار تا تنظیم جلوه‌های تصویری در اختیار شماست تا راحت‌تر به خانواده‌ی اوبونتو بپیوندید!

Ubuntu Forums

Ubuntu Forums کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

جمع کاربران اوبونتو از همه جای دنیا تو این انجمن جمعه! سوالی نیست که به ذهنتون برسه اما اینجا مطرح نشده باشه. تاپیک‌هایی رو می‌بینین که عملا مرجع بحساب میان و از سایت‌های زیادی بهشون لینک داده شده.

انجمنهای فارسی اوبونتو

Ubuntu ir Forums کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

تنها شما نیستین که سعی دارین بر خلاف فرهنگ رایج استفاده از کامپیوتر و فناوری تو ایران عمل کنین. کاربران زیادی که چه بسا همشهریتونم باشن سوالاتشونو اینجا می‌پرسن و به بقیه جواب میدن. اگه تازه‌کارین پیشنهاد میکنم حتی قبل از نصب اوبونتو مفصل تو انجمن چرخ بزنین و ذهنتونو برای دنیای جدیدی که میخواین وارد بشین آماده کنین.

Planet Ubuntu

Planet Ubuntu کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

هر کسی از هر دری چیزی می‌نویسه و آموزشی میده. پس از سیاره‌ی اوبونتو و نوشته‌های کاربران لینوکسیش جا نمونین!

سیاره لینوکس فارسی ( سیتو )

Persian Linux Planet Sito کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

اگر دوست دارین از آخرین اخبار دنبای لینوکس مخصوصا توزیع محبوب اوبونتو به زبان فارسی باخبر باشین مشترک فید سیاره لینوکس فارسی بشین که به همت فروشگاه لینوکس سیتو راه اندازی شده و هر روز با مطالب ارزشمندی از فعالان آزاد ایرانی بروز میشه.

OMG! Ubuntu!

OMG Ubuntu کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

همه چیز درباره‌ی اوبونتو تو یه سایت شیک و تر و تمیز متعلق به کمپانی Ohso که بد نیست به بقیه‌ی سایتهای این شرکت هم نگاهی بندازین.

Ubuntu Geek

Ubuntu Geek کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

در عین سادگی آموزشهای مفیدی تو این سایت پیدا می‌کنین. خیلی زود طرفدار نرم افزار و فایلهای پی‌دی‌افی میشین که Ubuntu Geek معرفی میکنه.

Web UPD8

Web UPD8 کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

یه سایت لینوکسی پر طرفدار که بیشتر مطالبش در مورد اوبونتو منتشر میشه. خوش ترکیب و واقعا آپدیت!

Ask Ubuntu

Ask Ubuntu کجا اوبونتو یاد بگیریم؟

پرسش و پاسخ از اوبونتو! مرسی از دوست عزیز جناب لینوکس الدین

آزاد باشین و لینوکسی rose کجا اوبونتو یاد بگیریم؟



برچسب ها :