منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کیت تبدیل تلویزیون اپل و یه قصه جالب!

وبلاگ panic طبق گزارش the verge متوجه یه اتفاق جالب شده. اگه یه اپل fan باشید میدونید که اپل گجتی رو برای تبدیل خروجی دیوایس های خودش مثل آیپد یا آیفون/آیپاد به تلویزیون داره که قیمتش برای مدلهای با پورت لایتنینگ (همون پورت کوچولوی جدید) ۵۰ دلاره….حالا panic متوجه چی شده؟ اینکه کیفیت ویدئو ها واقعا 1080p نیست!
یعنی چی! ۵۰ دلار پول دادم و بازم افت کیفیت دارم!؟
پنیک وقتی بهتر متوجه قضیه شده که این کیت رو باز کرده و در حالی که انتظار داشته یه تبدیل خیلی ساده باشه با یه چیپست آرم و علامت اپل مواجه شده که ظاهرا ۲۵۶ مگ رم بیشتر نداره!
تئوری که مطرحه اینه که مشابه اتفاقی که برای استریم در حالت AirPlay هست اینجا هم داره میفته و با این تئوری این چیپست درواقع یه miniOS داره. احتمالا این میتونه تاخیر اولیه و چند ثانیه تبدیل رو توجیه کنه!…
نتیجه: خبر بد: ۵۰ دلار میدید و هنوزم افت کیفیت دارید و البته یه گجت از اپل!(اینم یه آتو برای مخالفای اپل). خبر خوب: اگر کسی گفت چرا خوب ۵۰ دلار!؟ میتونید بگید که یه چیپست آرم داره!

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها:

سینا <دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲>

اول اینکه ۲۵۶ مگ رم نه، ۲ گیگ (خدایی با ۲۵۶ مگ رم ویدئوی ۷۲۰ هم میشه decode کرد؟! ۱۰۸۰ پیشکش!) دوم هم اینکه جناب مترجم عزیز، کل لحن خبر رو زدی نابود کردی با این ترجمه ت! یارو کلی کف کرده که یه کابل تبدیل ساده رو باز کرده با یه کامپیوتر مینیاتوری مواجه شده! بعد تو یه جوری نوشتی که آره بازش کردیم دیدیم همه ش ۲۵۶ مگ رم بیشتر نداره تازه سیستم عاملش هم با تاخیر بالا میاد! این که نشد که آخه!

سینا <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱>

در مورد رم فقط کافی بود بنویسید با b کوچیک بوده خودم متوجه میشدم منظور گیگابیت بوده و دقت نکردم، اینهمه فرضیه نوشتن احتیاج نداشت برادر من! ولی در مورد لحن، اون نصفه جمله ای که نوشتید ادامه هم داره، «در حالی که انتظار نداشته فلان» و در ادامه ش هم نوشتید «یک فلان که ۲۵۶ مگ رم بیشتر نداره»! اگه متن رو بایاس نخونید شما هم نمیتونید برداشتی جز این داشته باشید که لحن ترجمه ی شما برعکس متن اصلیه، ولی خود دانید به هر حال من کاری از دستم بر میومد این بود که گوشزد کنم :)

Fariborz Soroush <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۶>

دوست عزیز خیلی ممنونم از اظهار لطفتون نسبت به ترجمه. در مورد رم: من آیپاد تاچ دارم و اگر بدونید رم ۲۵۶ داره! و بالتبع در جریانید که به راحتی با اپلیکیشن ها ی باز در حالت مولتی تسک میتونه ۷۲۰ رو هم پلی کنه. اما نظر شما جالبه. بذارید یه مراجعه کنیم به ۲ تا منبع: اول یه دیتا بیس آنلاین از چیپست ها: http://www.skhynix.com/products/mobile/mobile.jsp?info.ramCategory=&info.ramKind=28&info.eol=NOT&posMap=MobileDDR2 که میگه چگالی این چیپست 2Gb هست. اول از همه میدونیم b‌مربوط به بیت هست و نه بایت که همه با اون آشنا هستن. ولی بذارید مطمئن بشیم. پس میریم سراغ لینک دوم در ویکی در رابطه با DDR SDRAM‌ها و قسمت density‌اون: Size of the chip are measured in megabits. اگر فرض کنیم که شما مگا بیت بودن رو قبول کردید، میتونیم به این نتیجه برسیم که باید ۲۰۰۰ رو تقسیم به ۸ کرد. و از اونجا که عدد در اصل ۲۰۴۸ هست پس ۲۵۶ نتیجه تقسیم میشه. الان ۲۵۶ مگابایت رم داریم نه؟ باز هم اگر شک داریم میتونید برید به منبع دوم که ذکر کردم ولی لینک نداره یعنی the verge و اونجا هم ۲۵۶ بودنش رو چک کنید. ضمن اینکه لحن نوشته میگه: «...و در حالی که انتظار داشته یه تبدیل خیلی ساده باشه...» این معنی رو شاید بهتر مشخص کنه!.... باز هم ممنونم از اظهار لطف شما.