منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گزارش جلسه ۱۵۲ام

این جلسه در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۹۳ در محل شرکت پیشگامان متن باز برگزار شد. مباحثی که در این جلسه به آنها پرداخته شد را در زیر مشاهده خواهید نمود:

اخبار نرم‌افزارهای آزاد

در ابتدای جلسه اعضا گروه به گفتگو و بحث در مورد تازه‌ترین اخبار نرم‌افزارهای آزاد پرداختند. در این بحث اخبار به شکل زنده از اینترنت توسط آقایان مجید رمضان‌پور و محمد امین جهانی خوانده شد.

افزونه‌های فایرفاکس

در ادامه جلسه کاربران به بحث در مورد افزونه‌های فایرفاکس پرداختند. هر کدام از کاربران به نوبت دو یا چند افزونه‌ی فایرفاکس که از آنها به طور روزانه استفاده می‌کردند را معرفی و در مورد امکانات آنها بحث شد.

مجید رمضانیان:

  •   NoScript: اسکریپت‌های جاوا اسکریپت را غیر فعال می‌کند و فقط به سایت‌هایی که به آنها اعتماد دارید اجازه اجرا اسکریپت می‌دهد.
  •   Ghostery: از حریم خصوصی شما مراقبت می‌کند. ببینید چه کسانی مرور شما را در اینترنت زیر نظر گرفته‌اند و آنها را بلاک کنید.

محمد جواد بدیعی:

  •   DuckDuckGo Plus: داک‌داک‌گو موتور جستجویی است که از شما جاسوسی نمیکند. با استفاده از این افزونه یک آیکن نوارابزار به فایرفاکس اضافه می‌شود که استفاده از پارمترهای دارای بنگ(!) را ساده‌تر می‌کند و داک‌داک‌گو را به موتور جست‌وجوی پیش‌فرض تبدیل میکند.

آرش موسوی:

  •   Abduction: یک افزنه برای گرفتن اسکرین‌شات از کل یا قسمتی از یک صفحه‌ی وب.
  •   DoNotTrackMe: یک افزونه که کدهایی جاوااسکریپتی که شرکت‌ها برای جاسوسی از اشخاص استفاده می‌کنند را بلاک می‌کند. این افزونه همچنین امکان دراختیار قراردادن ایمیل مستعار برای ثبت‌نام در سایت‌ها را هم دارد. این امکان در زمان‌هایی که نمی‌خواهید ایمیل واقعی خود را در اختیار سایت‌ها قرار دهید مناسب است.

بیژن ابراهیمی:

  •   Google/Yandex search link fix: جلوی گوگل را برای دستکاری کردن لینک‌های نتایج جست‌وجو می‌گیرد. گوگل به طور پیش‌فرض وقتی که بر روی لینک نتایج جست‌وجو کلیک می‌کنید ابتدا شما را به سرور خودش می‌فرستد. این کار برای کپی کردن لینک‌ها و جلوگیری از جاسوسی شرکت‌ها از کلیک‌های شما مناسب است.
  •   FoxyProxy: اضافه کردن هوشمند آدرس‌ها سایت‌ها برای استفاده از فاکسی‌پروکسی.
  •  UnloadTab: تب‌هایی که برای مدتی از آنها استفاده نکرده‌اید را آنلود میکند تا فضای رم خالی شود.

این جلسه در ساعت ۱۹ به پایان رسید. ضمن تشکر از کسانی که ما را برای برگذاری این جلسه همراهی کردند گروه آماده دریافت هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد شما دوستان و اعضای گروه می‌باشد.

طبقه‌بندی: 



برچسب ها : , ,