منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آریوس ۳.۰.۱ برای سیستم‌های ۳۲ و ۶۴ بیت منتشر شد

مهدی فتاحی چند روز پیش، از انتشار آخرین نسخه آریوس، یک توزیع مبتنی بر اوبونتو، خبر داد. نسخه‌های قبلی آریوس با اقبال عمومی از طرف کاربران سراسر جهان مواجه شده بود و در حال حاضر نیز در جایگاه ۵۰ (بر اساس آمار Distrowatch) در بین توزیع‌های مطرح قرار گرفته است.

\"\"

در این نسخه آخرین بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی، همچنین بهینه‌سازی‌های لازم صورت گرفته است. در این نسخه از کرنل ۲.۶.۳۸ استفاده شده و آخرین نسخه نرم‌افزارها نظیر فایرفاکس ۶.۰.۱، تاندربرد ۶.۰، لیبرآفیس ۳.۳.۳ و گیمپ ۲.۷.۳ بطور پیش‌فرض در آن نصب هستند. بر اساس خبر انتشار در سایت رسمی آریوس، تغییرات به شکل زیر بوده‌اند:

مانند همیشه آریوس داری نصاب آفلاین درایورهای انحصاری کارت‌های گرافیک Nvidia و ATI است.

GIMP 2.7.3 که به تازگی منتشر شده و نمایش تک‌پنجره‌ای به سبک فوتوشاپ را پشتیبانی می‌کند در این نسخه وجود دارد.

در این نسخه تمامی پارتیشن‌ها در هنگام لاگین mount‌می‌شوند بدون اینکه تغییری در /etc/fstab داده شود. یک ابزار گرافیکی کوچک نیز برای خاموش و روشن کرن این قابلیت در آریوس تعبیه شده است. (کار آقای حمید عظیمی)

فایرفاکس مجهز به بهترین افزونه‌ها برای حذف تبلیغات، تنظیم پروکسی، مدیریت داونلود، و ذخیره آسان ویدیوهای YouTube است. همچنین به کمک افزونه Flashaid امکان نصب آخرین نسخه پلاگین فلش از آزمایشگاههای Adobe وجود دارد.

برنامه VLC به شکل پیشفرض زیرنویسهای فارسی را به درستی نمایش می‌دهد. همچنین اسکریپتی برای اصلاح encoding زیرنویسهای فارسی داونلود شده از اینترنت در آریوس گنجانده شده که با کلیک راست روی هر فایل در دسترس خواهد بود. (کاری از علی وکیلی زاده) https://github.com/aliva/SubtitleFixer

آخرین نسخه Goole Voice and Video Plugin برای گپ و گفتگوی صوتی و تصویری در آریوس وجود دارد.

\"\"

عکس‌هایی از آریوس را در این آدرس ببینید.

برای دانلود نسخه‌های مختلف آریوس می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید و یا آن را از فروشگاه‌های مطرح لینوکسی در اینترنت خریداری کنید.

AriOS 3.0.1 32-bit International
AriOS 3.0.1 32-bit Iranian

AriOS 3.0.1 64-bit International
AriOS 3.0.1 64-bit Iranian



برچسب ها : , ,