منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش کامل سرور مجازی لینوکس دبیان ( شماره ۱ )

نحوه انتخاب یک کارگزار خوب و مناسب برای تهیه سرور مجازی ( VPS )

تعداد افراد و سایت هایی که هاست، سرور مجازی و حتی سرور اجاره می دهند بسیار زیاد است اما این سوال رو باید پرسید که آیا می شود به تمامی این سایت ها اعتماد کرد ؟ نه ! لذا یک کارگزار خوب در امر فروش سرور مجازی باید موارد زیر رو داشته باشه :

  • قیمت مناسب ( قیمتی متناسب با کیفیت و سخت افزار )
  • در اختیار داشتن سرور هایی با سخت افزار قوی
  • تخصیص منابع اختصاصی به هر یک از سرور های مجازی
  • استفاده از مجازی ساز های قوی و پایداری مثل VMware
  • مسلط بودن و داشتن توانایی لازم و کافی جهت کار و کانفیگ مجازی ساز
  • در اختیار گذاشتن دسترسی مناسب از مجازی ساز به مشتری ( دسترسی کنسول، خاموش، روشن، پاک کردن، اسنپ شات )
  • کانفیگ صحیح روتر های موجود در مجازی ساز
  • آپ تایم بالای سرور های فیزیکی
  • توانایی حل مشکلات داخلی ( در کمترین زمان ممکن )
  • جواب دادن صحیح، سریع و همراه با احترام به تیکت ها

نکته : در این سری از آموزش ها، اصطلاحا به جای عبارات ‘سرور فروش’ و ‘vps فروش’ و یا ‘هاستینگ’ از لغت کارگزار استفاده می کنیم.

نکته : قیمتی که کارگزار برای سرویس های ارائه شده اعلام میکنه باید متعارف و متناسب با هزینه ها و سود دهی و کیفیت سخت افزاری که استفاده می کنه باشه.

نکته : بسیاری از کارگزاران جهت پایین آوردن هزینه ها و بالا بردن سود خود از سرور هایی استفاده می کنند که طول عمر آن ها تمام شده. در چنین شرایطی امکان پایین اومدن سرور بسیار بالا است و در طول ماه، هفته و حتی روز، بار ها شاهد پایین بودن و خرابی سرور خواهید بود.

نکته : بسیاری از کارگزاران جهت پایین آوردن هزینه ها و بالا بردن سود خود، تعداد ماشین های مجازی ای که بر روی سرور پیاده سازی می کنند را بالا می برند. این امر باعث می شود تا منابع لازم به هر یک از سرور های مجازی داده نشود و در عمل سرور مجازی با مشکلاتی از قبیل پایین بودن سرعت اینترنت، پایین بودن سرعت پردازنده، دیسک و حتی مموری رو به رو باشد.

نکته : یکی از پایدار ترین، ایمن ترین و انعطاف پذیر ترین مجازی ساز ها را می توان مجازی ساز شرکت VMware دانست.

نکته : در اختیار گذاشتن دسترسی خاموش، روشن، کنسول و اسنپ شات از مجازی ساز به مشتری، این اجازه رو به ما می ده تا فرایند نصب سیستم عامل توسط خودمون انجام بشه. لطفا توجه داشته باشید که سرور آماده ای که توسط کارگزار به مشتری تحویل داده میشه اصلا معلوم نیست که فرایند نصب رو درست و صحیح طی کرده باشه یا حتی بد تر این که بک دور یا فایل مخربی بر روی سرور نصب نکرده باشه لذا با در اختیار گذاشتن دسترسی لازم، مشتری مطمئن میشه که هیچ یک از این اتفاقات رخ نخواهد داد.

نکته : زمانی می رسه که دیگه با سرور مجازی کاری ندارید یعنی اصطلاحا سرویس مربوطه رو می خواهید کنسل کنید. طبیعتا در چنین شرایطی دسترسی شما به ماشین مجازی قطع میشه اما آیا می شه جواب بله به سوال << آیا کارگزار سعی در بازیابی اطلاعات موجود در هارد دیسک سرور مجازی رو نمی کنه ؟ >> داد ؟ طبیعتا نه ! لذا انتظار میره تا دسترسی پاک کردن سرور مجازی از سوی کارگزار به مشتری داده بشه تا در آخر فعالیت ، مشتری با خیال راحت سرور مجازی و اطلاعات خودش رو از روی سرور پاک کنه.

  • هرگونه انتقاد، پیشنهاد و سوال رو زیر همین پست مطرح کنید یا با ایمیل [email protected] در تماس باشید.



برچسب ها : ,