منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آیا حساب ریشه در فدورا ۱۸ باید غیرفعال باشد؟

در لینوکس و سایر سیستم عامل هایِ کامپیوتریِ شبه یونیکس، حساب ریشه همان حساب مدیر سیستم است. کاربری با دسترسیِ ریشه کارهای بسیاری می تواند انجام دهد که یک کاربر معمولی اجازه ی انجام آن ها را ندارد. در نسخه ی فعلیِ فدورا یعنی فدورا ۱۷ ایده ی غیرفعال کردنِ حساب ریشه چیزی دور از ذهن است ولی با آمدنِ نسخه ی پایدار بعدی یعنی فدورا ۱۸، حساب ریشه به صورت پیش فرض غیرفعال خواهد بود. این یکی از چندین ویژگیِ جدیدِ آناکوندا، نصاب فدورا، است که در نسخه ی آلفای فدورا ۱۸ که مدت کوتاهی است که منتشر شده است می بینیم.
در تصویر زیر که از رابط اصلیِ آناکوندا گرفته شده است، زیرِ دکمه ی ROOT PASSWORD یک عبارت ۴ حرفی می بینید که نوشته است Root account is disabled (هرچند که خیلی هم خوب معلوم نیست) اما به معنیِ غیرفعال بودنِ حساب ریشه است.
\"دکمه

با کلیک بر روی این دکمه به طور خودکار حساب ریشه فعال می شود و از شما می خواهد که رمزعبورِ آن را مشخص کنید.
\"انتخاب

وقتی که حساب ریشه غیرفعال باشد، کاربری که در طول فرآیند نصب می سازید به طور پیش فرض به گروه مدیران (Administrators group) اضافه می شود و البته با این کار به این کاربر همه ی دسترسی های مدیرِ سیستم هم داده می شود.
\"ساختن

نکته ی قابل تأمل اینجاست که چرا ضروری است که حساب ریشه به صورت پیش فرض غیرفعال باشد و یا فعال بودنِ حساب ریشه ی سنتی چه ضرری دارد؟ من که به جواب منطقیِ خاصی نرسیدم!

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,