منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آیا مایکروسافت باید بابت حفره‌های امنیتی سیستم‌عامل‌اش پاسخ‌گو باشد؟

روزهای اخیر شاهد حملات گسترده‌ای علیه شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیس‌بوک بوده‌ایم. حملاتی که توسط زامبی‌ها (نرم‌افزارهایی که از کامپیوتر قربانی برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کنند) صورت می‌گیرد. حملات هفته‌ی اخیر باعث بالاگرفتن بحث درباره‌ی موضوعی قدیمی و حل نشده شده است: آیا مایکروسافت مسئول چنین حملاتی است؟

مایکروسافت سالیانه میلیون‌ها دلار درآمد از قبل سیستم‌عاملی کسب می‌کند که حفره‌های امنیتی‌اش منجر به بروز میلیون‌ها دلار خسارت به سرویس‌های عمومی می‌شود. پس شاید عادلانه‌تر این باشد که بخشی از این درآمد هنگفت به دست کسانی برسد که به خاطر کم کاری و بی‌توجهی مایکروسافت خسارت دیده‌اند. همانطور که در جزئیات آخرین وصله‌ی منتشر شده مایکروسافت دیدیم، ویندوز بیش از نه حفره‌ی امنیتی در تمامی نسخه‌های این سیستم‌عامل و در نرم‌افزارهای مختلف (از اینترنت اکسپلورر گرفته تا ویژوال استودیو) داشته که به مهاجمان امکان کنترل کامپیوتر قربانیان را می‌داد. حتی اف‌بی‌آی و وزارت دفاع امریکا نیز نمی‌توانند سیستم‌های خود را امن سازند.

کامپیوترورد در مقاله‌ای با نام چگونه اینترنت را از شر مایکروسافت در امان داریم می‌نویسد:

علاوه بر حملات اخیر، در ابتدای ماه جولای دولت افریقای شمالی و کره‌ی جنوبی، و بسیاری از شرکت‌های تجاری متحمل خسارات هنگفتی شدند، در ماه مه این گوگل بود که مورد حمله قرار گرفت. حملات سنگینی که منجر به غیرقابل دسترس شدن وب‌سایت‌ها می‌شود، به امری پیش‌پا افتاده و روزمره تبدیل شده است. چراکه بات‌نت‌های ویندوز گلوی اینترنت را می‌فشارند. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که در مورد استفاده از ویندوز تجدید نظر کنیم.



برچسب ها :