منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اخبار داغ اوراکل: پشتیبانی اوراکل از اجرای پایگاه‌داده بر روی داکر

بالاخره اوراکل به طور واضح پلن پشتیبانی پایگاه داده خود از پلتفرم Docker را اعلام کرد.

طبق توضیحات موجود در متالینک (پشتیبانی رسمی اوراکل)، اوراکل به زودی و به شکل رسمی پشتیبانی از پلتفرم Docker را برای پایگاه‌داده Oracle با ساخت و پشتیبانی Oracle Linux به عنوان Host برای محیط عملیات آغاز می‌کند.

تو ادامه گفته شده اوراکل قصد داره از مشتری‌هایی که Oracle Database - single instance را بر روی Docker containerها در سیستم‌عامل Oracle Linux 7.4 و بالاتر یا Red Hat Enterprise Linux 7 اجرا می‌کنند پشتیبانی رسمی بکنه. در حال حاضر باینری‌های داکر برای نصب و اجرا در کانال Addonهای اوراکل لینوکس (oraclelinux7-addons) موجود است.

همچنین جزییات نصب در Chapter 2 داکیومنت Oracle Linux 7 Docker Users Guide موجود است. باقی جزییات درباره پشتیبانی داکر بر روی اوراکل لینوکس را می‌توانید در داکیومنت Support for Docker Running on Oracle Linux - Doc ID 1921163.1 مشاهده کنید.

خبر خوب برای مشتری‌هایی که می‌خواهند از Oracle RAC در زیرساخت Docker استفاده کنند اوراکل پشتیبانی از محیط توسعه و تست را برای RAC به طور رسمی آغاز کرده توجه داشته باشید برای محیط عملیات فعلا پشتیبانی صورت نمی‌گیرد. یک راهنمای سریع و با جزییات برای پیکربندی Oracle RAC در Docker را می‌توانید اینجا پیدا کنید. همچنین پچ‌های پیش‌نیاز برای نصب از OTN قابل دانلود است.

اطلاعات بیشتر که می‌تواند برایتان مفید باشد:



برچسب ها :