منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ادغام شاخه های باینری

\"\"همانطوری که در یکی از چهار شعار فدورا آمده، فدورا بدلیل پیشتازی از استفاده از تغییرات عمده و نمایش نوآوری های متنوع شناخته شده.

فدورا اولین توزیعی بود که برای استفاده از systemd پا پیش گذاشت و برای اولین بار از شاخه ی run/ رو نمایی کرد. اما این بار نوبت به نوآوری دیگری از این توزیع رسیده.

در پی ایمیلی که در دوشنبه ی پیش (۳۰ اکتبر) توسط Lennart Poettering به لیست ایمیل فدورا ارسال شد، بحث ها برای ادغام تمامی زیر شاخه های داده های دودویی (Binary) در شاخه ی usr/bin/ شروع شده. یعنی تمامی شاخه های sbin/ ، /bin, /usr/sbin و usr/bin/   در شاخه ی واحد usr/bin/ ادغام شوند.

در این ایمیل دلایل بسیاری برای ضرورت این عمل آورده شده که در زیر به ذکز بعضی از اونها می پردازم:

۱- دلایلی که در گذشته برای جداسازی این شاخه آورده میشدبه دلیل مسایل امنیتی قابل قبول نیست

۲- در اصل، شاخه ی sbin فقط توسط کاربران ریشه قابل خواندن می باشد. در هر صورت، زمانی که برنامه نویس، یک برنامه ی UNIX مینوسه باید مشخص کنه که این داده های باینری در sbin قرار بگیرند و یا در bin به همین دلیل ممکنه کاربران دیگری غیر از کاربر ریشه قابلیت دسترسی به این داده ها رو داشته باشند.

این تصمیم دشواری هست و دشوار تر از آن امکان تغییر آن در آینده خواهد بود. از برنامه های که زمانی تصور میشد فقط توسط کاربر ریشه قابل اجراست میشه به ifconfig و arp اشاره کرد که همانطور که واضحه این روز ها توسط کاربر های عادی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

۳- در این ایمیل توضیخ داده شده که اینجور که پیداست ، کلیت systemd (که در فدورا جایگزین init شده) در زیرشاخه ی bin قرار داده شده

۴- دلیل دیگه این هس که اینطور که به نظر میرسه زمانی که داده های باینری در شاخه ی usr/bin/ قرار داشته باشه ساختن سیستم های Read-Only (فقط خواندنی) بسیار ساده تر خواهد بود.

و دلایل عمده ی دیگر که میتونید از اینجا تمام آنها رو مرور کنید.

به امید اینکه فدورا در بعمل آوردن این ویژگی مثل قبل موفق باشه. \';)\'



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,