منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ادوبی سازنده PhoneGap، شرکت Nitobi را خرید

Nitobi، سازنده فریم‌ورک موبایلِ PhoneGap برای برنامه‌های HTML5، توسط ادوبی خریداری می‌شود. خبر این معامله در کنفرانس MAX2011 اعلام شد و ابزار جدیدی را در اختیار شرکت ادوبی که سعی دارد به سمت استفاده‌ی پایه از HTML5 در برنامه‌های آینده‌اش برود، داده است. PhoneGap به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت برنامه‌های موبایل با HTML5 ،CSS و JavaScript و گسترش آنها در اندروید، بلک‌بری، iOS، ویندوز فون، سیمبیان و WebOS را می‌دهد.

\"\"

اواخر هفته گذشته، Nitobi اعلام کرد که قصد دارد کدهای PhoneGap را بر اساس بنیاد نرم‌افزار آپاچی منتشر کند. این معامله این هدف را تغییر نداده است: «ادوبی کاملا موافق با تصمیم ما بوده است»، به گفته‌ی Dave Johnson مسئول CTO شرکت Nitobi. این شرکت قبلا با ادوبی همکاری داشته است و بر روی Dreamweaver CS5.5 با پشتیبانی از برنامه‌های PhoneGap کار کرده است. در کنار توسعه‌ی فریم‌ورک PhoneGap، نیتوبی بر روی PhoneGap Build، یک سرویس برای ساخت «برنامه‌های آماده برای فروشگاه برنامه‌ها (app-store)» برای هر ۶ پلتفرم موبایل کار میکند. برنامه‌های مرتبط با این سرویس اعلام نشده است.

ادوبی اعلام کرده است که انتظار می‌رود تا کارمندان Nitobi به ادوبی بپیوندند و این معامله تا پایان اکتبر بسته شود. شرایط این معامله نیز اعلام نشده است.



برچسب ها : , , ,