منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ارتباطات بین اوبونتو و اندروید تا کنون + ویدیو

همان طور که می دانید اندروید یک سیستم عامل آزاد است و شاخه ای از لینوکس است. یکی از افتخارات لینوکسی ها پیشرفت های اندروید در این سال های اخیر است هر چند تعداد زیادی از کاربران از این مسئله مطلع نیستند. به خاطر همین است که اوبونتو و اندروید به هم نزدیک هستند و به راحتی می توان آن ها را به هم تبدیل کرد یا اینکه نرم افزار ها و ابزار های یکی را در دیگری اجرا کرد. (البته خیلی هم راحت نیست ولی نسبت به بقیه سیستم عامل ها راحت تر است)

یکی از پروژه هایی که اوبونتو و اندروید را به هم نزدیک می کند ، پروژه “اوبونتو برای اندروید” است که کنونیکال این پروژه را بوجود آورده و از آن حمایت می کند. فعلا جز چند ویدیو که در اینترنت توسط کنونیکال بخش شده منبع اطلاعاتی معتبر دیگری در مورد این پروژه در دسترس نیست و فعلا برای کاربران این فناوری غیر قابل استفاده است. طبق ویدیو ها با کمک این پروژه می توانید دیوایس اندرویدی خود را روی یک داک قرار دهید تا بتوانید از تمامی برنامه های اوبونتو بر روی اندروید بهره ببرید و بالعکس از تمامی امکانات اندروید مانند زنگ زدن ، ارسال پیامک ، برنامه ها و … روی اوبونتو استفاده کنید.

\"ubuntu

می توانید تمامی ویدیو های این پروژه را در پایین تماشا کنید.

 

از دیگر پروژه که در مورد آن در یکی از پادکست ها توضیح دادم nexphone است. یک سری از گجت ها که سیستم عامل آن ها یا اندروید و اوبونتو است مهمترین گجت این سری یک اسمارت فون اندرویدی است و با متصل شدن به تبلت به یک تبلت با صفحه نمایش بزرگ تبدیل می شود و با وصل شدن به لپ تاپ و all in one می توانید از اندروید مانند یک برنامه بر روی اوبونتو بهره ببرید. توصیه می کنم ویدیوی این پروژه را از دست ندهید.

 در مورد نصب اوبونتو روی نکسوس ۷ هم که خبر ها و آموزش های زیادی بر روی سایت قرار دادیم. میتوانید به این موارد مراجعه کنید.

ubuntu for nexus7 آپدیت شد + ویدیو

نصب ابونتو برروی نکسوس ۷

آموزش نصب اوبونتو روی نکسوس ۷

\"اجرای

اجرای اوبونتو روی اندروید

البته آموزش ها و روش های زیاد دیگری نیز می توان پیدا کرد که همانطور که در بالا اشاره کردم به دلیل نزدیکی اندروید به اوبونتو است. یکی از این آموزش ها را در پایین قرار می دهم. در این آموزش اوبونتو روی یک اسمارت فون اندرویدی و به کمک یک اپلیکیشن از روی فایل iso اوبونتو که روی فلش مموری است اجرا می شود.

دانلود ویدیو

2 دیدگاه برای این نوشته:

\"نظر

  1. \'\'amir:
    ۲۷ دی ۱۳۹۱ سلام چند تا سوال داشتم اگر رو گوشي لينوكس نصب كنم اندرويد حذف ميشه ؟ با گوشي كه روش لينوكس نصب شده ميشه زنگ هم زد يا پيامك داد ؟
  2. \'\'علی نعمت اللهی:
    ۲۷ دی ۱۳۹۱ ۱. لینوکس که هسته سیستم عامل هست! بهتره بگید گنو/لینوکس (اینجا باید بگید اوبونتو) ۲. بستگی داره به روشی که شما دارید استفاده می کنید تا اوبونتو رو رو گوشیتون نصب کنید ولی در اکثر این موارد اندروید پاک نمیشه و اوبونتو به صورت یه اپلیکیشن (در ماشین مجازی) بوت میشه. ۳. توصیه من اینه که اوبونتو رو فعلا نصب نکنید و بذارید وقتی سیستم عامل موبایل اوبونتو (که به تازگی معرفی شده) برای دانلود گذاشته شد و آکوزش نصبش هم اومد ، اون رو نصب کنید.

The post ارتباطات بین اوبونتو و اندروید تا کنون + ویدیو appeared first on لینوکس سیزن.



برچسب ها : , , , , ,