منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ارزش بیت‌کوین نسبت به سال گذشته ۶۰ برابر شد: هر بیت‌کوین، ۶۰۰ دلار!

بیت‌کوین یک واحد پول مجازی است که بر مبنای نظریات اقتصادی لیبرتارینی میلتون فریدمن شکل گرفته است.

میلیتون فریدمن، نظریه پرداز اقتصادی معتقد است که تنها در صورتی می‌توان به یک بازار آزاد واقعی رسید که هیچ قدرتی نتواند دخل و تصرفی در حجم ورود پول به بازار داشته باشد. بدین صورت بر اساس سیستمی که به طور خودکار بر مبنای وضعیت اقتصادی بازار خودش را تنظیم می‌کند می‌توان به یک نظم خودانگیخته اقتصادی رسید.

Mt. Gox یک صرافی مهم بیت‌کوین است که صبح امروز ارزش هر بیت‌کوین را ۵۹۹ دلار اعلام نمود. البته به گزارش CoinDesk ارزش این واحد پول مجازی در ساعاتی از روز مرز ۶۰۰ دلار را نیز رد کرده است. همچنین BTC، بزرگ‌ترین صرافی بیت‌کوین، ارزش ۶۴۰ دلار را نیز برای بیت‌کوین ثبت نمود، اما Preey، دیگر صرافی بیت‌کوین ارزش آن را نزدیک به ۵۰۰ دلار اعلام نمود.

دلیل این صعود ناگهانی ارزش بیت‌کوین این است که کمیته امنیت و امور دولتی مجلس سنای ایالات متحده تصمیم گرفته که مطالعات عمیق‌تری را بر روی پول‌های مجازی داشته باشد. در ماه آوریل نیز که مساله مشابهی پیش آمده بود ارزش بیت‌کوین صعودی ناگهانی داشت و قیمت آن برای اولین بار به ۲۰۰ دلار رسید.

هم‌اکنون حدودا ۱۲ میلیون بیت‌کوین وجود دارد. با احتساب ارزش ۶۰۰ دلار برای هر بیت‌کوین، حجم کل این واحد پول ارزشی معادل با ۷. ۲ میلیارد دلار خواهد داشت. طبق آخرین گزارش CoinDesk تقریبا ۵۰۵۳۵ بیت‌کوین در هر ساعت تولید می‌گردد.

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+


دیدگاه‌ها: (۸)

مسعود <پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷>

سرعت تولید بیت‌کوین کاملا معین شده است. سرعت تولید بیت‌کوین در حال حاضر ۲۵ بیت‌کوین در هر ده دقیقه هست. یعنی می شه ساعتی ۱۵۰ بیت‌کوین. خط آخر درست نیست.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86#.D8.A8.D9.84.D9.88.DA.A9_Block

همایون <جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶>

درود
بیت کوین اوایل این قدر ارزش نداشته پس تا ۸ رقم اعشار کافی بوده که خرد بشه. اگه لازم باشه می‌تونن تغییراتی ایجاد بکنن تا به هر مقدار اعشار که لازمه تقسیم بشه.
درمورد ساختار، تا جایی که من دیدم هنوز هیچ سیستمی نتونسته حتی به طراحی بیت کوین نزدیک بشه، چه برسته بخواد جاشو بگیره.

مشکل بیت کوین اینه که هنوز کشورها به صورت رسمی قبولش ندارن و بازار غیر رسمی می‌تونه هر طور دلش می‌خواد باهاش برخورد بکنه.
بیت کوین الآن بیش از این که پول باشه، یه کالای اینترنتیه، یه کالا که بهش مثل طلا و سنگ قیمتی نگاه می‌شه.
همچین پولی تا وقتی وارد زندگی روزمره مردم نشه وضعیتش به ثبات نمی‌رسته.
درضمن
پول‌ها زمانی به وجود اومدن که مردم تصمیم گرفتن به جای انتقال طلا و جواهر، سند اون رو به هم بدن و خود طلا و جواهر رو توی مکان‌هایی به اسم بانک نگه داری بکنن.
درواقع وقتی کشوری پول چاپ می‌کنه به پشتوانه‌ی ذخایرش هست که پول چاپ می‌کنه
ولی بیت کوین متاسفانه خودش پشتوانه‌ی خودشه!
باید کشورها بیت کوین رو بپذیرن و روند تولید بیت کوین به صورتی بشه که پشتوانه‌ای براش وجود داشته باشه.

سروش <سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۴>

مگه همچین چیزی امکان داره؟

سروش <سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴>

نه جانم. منظورم اینه که امکان نداره دولتی بتونه خرید و فروش بیت‌کوین رو ممنوع بکنه. مگر اینکه بتونن بگن مثلاً شما حق نداری لباس زیر فلان رنگ بپوشی!
اعمال قانون روی بیتکوین تقریباً غیرممکنه

فرید <چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲>

خوشبختانه سایتی برای خرید و فروش بیتکوین راه اندازی شده که با استفاده از اون به راحتی میشه با ریال بیتکوین خرید. اسم سایت ایران بیت‌کش یا IranBitCash هست.
http://iranbitcash.com