منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

استفاده از براش های فوتوشاپ در گیمپ!

شاید خیلی از شما علاقه داشته باشید که از براش های فوتوشاپ هم در گیمپ استفاده کنید ولی به دلیل اینکه این دو برنامه از نظر ساختار با هم بسیار متفاوت هستند شاید از انجام این کار منصرف شده باشید، ولی مطمئن هستم که خبر ندارید که میشه از براش های فوتوشاپ بدون هیچ تغییری در ساختار براش در گیمپ هم استفاده کرد! پس در ادامه با ما همراه باشید.
خب کاربران سیستم عامل گنو/لینوکس و سیستم عامل های تحت گنو باید به این روش عمل بکنند :

ابتدا وارد پوشه ی خانگی بشن و در نوار ابزار ناتیلوس گزینه ی View > Show Hidden Files رو تیک بزنید تا فایلها و پوشه های مخفی نمایش داده بشوند؛ البته بسته به برنامه ی مدیریت فایل شما ممکنه این گزینه متفاوت باشه.

بعد از اون وارد پوشه ای بشید که نام اون ترکیبی از GIMP و نسخه ی اون هست که برای من این بود : gimp-2.6

img_2202_ub1

سپس به این آدرس برید : Home > gimp-2.6 > brushes

img_2202_ub2

خب حالا فایل های با فرمت abr یا همون براش رو اینجا کپی کنید و بعد از اون گیمپ رو اجرا کنید تا تغییرات رو در بخش براش ها ببینید.

 

خب حالا بریم سراغ کاربرای ویندوز؛

بعد از اینکه گیمپ رو نصب کردید به این آدرس برید و فایل های abr براش رو اونجا کپی کنید :

C:\Program Files\GIMP 2\share\gimp\2.0\brushes

حالا بسته به اینکه ویندوز رو در چه درایوی نصب کرده باشید یا نسخه ی ویندوز شما ۳۲ یا ۶۴ بیت باشه و مهمتر از اون نسخه ی گیمپ شما چند باشه ممکنه کمی تفاوت در آدرس باشه ولی در کل به همین شکل هست که نوشته شده. خوب وقتی به مقصد رسیدیم یه پوشه به هر اسمی می تونیم بسازیم و براش ها رو توی اون پوشه قرار بدیم مثل تصویر زیر :

img_2202_win2

img_2202_win1

می بینید که بدون هیچ کار خاصی فقط با کپی کردن فایل های براش در جای مناسب امکانات گیمپ رو بیشتر کردیم. امیدوارم که از این آموزش کمال اسفاده رو برده باشید.

با سپاس



برچسب ها :