منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

استفاده از feed burner به عنوان subdomain

یکی از سرویسهایی که ما قبلا استفاده میکردیم، سرویس feedburner بود. این سرویس امکانات زیادی رو به feed شما میداد. در مورد مزایای feedburner نمیخوام صحبت کنم. متاسفانه، بنا به تشخیص مسئولین، feedburner مضر بود و از دسترس خارج شد.
مدتی میشد از آدرسهای feeds2 استفاده کرد، اما بالاخره اونهم از دسترس خارج شد :(
یکی از امکاناتی که feedburner داشت امکانی بود به نام MyBrand که قبلا رایگان نبود، ولی از زمانی که گوگل این محصول رو خرید -یا شاید بعدتر، دقیق نمیدونم- رایگان شد. این قابلیت به شما امکان میده که این محصول رو تحت یکی از دامنه های سایت خودتون داشته باشید.
کار سختی نیست :) فقط باید یک رکورد CNAME تعریف کنید. اول برید به اکانت خودتون توی سایت feedburner از منوی بالایی گزینه My Account رو انتخاب کنید، توی منوی سمت چپ، گزینه MyBrand کاملا مشخصه :

دو قسمت توی عکس شماره خورده، اولی یک رکورد CNAME ـه که شما باید توی رکوردهای DNS سایتتون اضافش کنید. برای شما متفاوت از این چیزیه که برای من نشون داده شده. و دومی، آدرسیه که میخواید این فیدها از اون طریق در دسترس باشند. مثلا من feeds.cyberrabbits.net رو انتخاب کردم. تا اینجا کافیه، آدرس CNAME رو یک جایی کپی کنید و دکمه Activate رو بزنید.

– بعد از فعالسازی برای دفعه اول، برای من به جای آدرس CNAME یک آدرس نمایش داده شد که با null شروع میشد، ان آدرس اشتباهه، و احتمالا این یه باگه. یک بار که ریفرش کنید دوباره آدرس درست نمایش داده میشه .

خوب حالا وقتشه که CNAME رو توی سایتتون اضافه کنید. اینکه چطوری، بستگی داره به کنترل پنل سایتتون چیه، اگر اینکار رو تا الان انجام ندادید و نمیدونید چیه حتما از پشتیبانی سایتتون کمک بگیرید.
مثلا برای من یک رکورد تعریف شده که feeds.cyberrabbits.net رو اسم مستعار 1gxpivt.feedproxy.ghs.google.com تعریف میکنه.
البته من از CloudFlare استفاده میکنم. برای استفاده از این سیستم روی CF به کنترل پنل CF برید. و مثل شکل پایینی روی DNS Settings کلیک کنید

به صفحه تنظیمات dns برید. اونجا میتونید یک رکورد جدید تعریف کنید. حتما CNAME رو انتخاب کنید، اسم دامنه رو دقیقا همون چیزی بدید که قبلا توی تنظیمات اکانتتون توی feedburner وارد کرده بودید، و توی اون قسمتی هم که نوشته is an alias of آدرسی رو وارد کنید که feedburner به شما داده بود.

خوب از اینجا به بعدش آدرس فیدهای شماست. مثلا من قبلا آدرس فید مطالبم توی FeedBurner میشد :


http://feeds.feedburner.com/cyberrabbits/posts

و حالا میشه

 

http://feeds.cyberrabbits.net/cyberrabbits/posts

اینجوری تمام فیدهایی که شما توی اکانتتون تعریف کردید اینجا به راحتی قابل دسترسیه البته که تا زمانی که سایت من هم مضر تشخیص داده نشه و در دسترس باشه :) این آدرس هم در دسترسه.



برچسب ها : , , , , , , ,