منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

استفاده ی منابع سیستمی را به راحتی در اوبونتو ۱۲٫۱۰ با Syspeek کنترل کنید

Syspeek اپلت کوچکی است که اطلاعاتی درباره ی منابع سیستمیِ مورد استفاده را از طریق منوی مرتب و جمع و جور خود ارائه می دهد. تنها با یک کلیک می توانید وضعیت سیستمتان را به صورت Real-Time مورد برسی قرار دهید. ابزارهای نظارت بر سیستم به این شکل زیاد ضروری نیستند ولی کاربرانی که نسخه های آزمایشیِ نرم افزارها را امتحان می کنند معمولاً دوست دارند از این ابزارها برای کنترل رفتارهای غیرمنتظره ی این نرم افزارها در برابر منابع سیستمی مثلِ مصرف بیش از اندازه ی حافظه و پردازنده، استفاده کنند.
\"منوی

آیکونی که Syspeek در پنل نمایش می دهد تغییرپذیر است و با هر ۱۰% کاهش یا افزایش استفاده از پردازنده، تغییر می کند. وقتی مقدارِ استفاده از پردازنده به ۱۰۰% رسید، آیکون قرمز می شود. هرچند این روش سریع ترین و دقیق ترین راه برای هشدار نیست ولی به هرحال شما را باخبر می سازد.
برای دسترسی به جزئیات بیشتر درباره ی پردازنده، وضعیت حافظه، شبکه و فضای هارددیسک فقط کافیست بر روی آیکن کلیک کنید تا منویی برای شما باز شود و این اطلاعات را برایتان نمایش دهد.

 

نصب Syspeek در اوبونتو ۱۲٫۱۰

مخزن رسمیِ Syspeek بسته ای برای نصب در اوبونتو ۱۲٫۰۴ و ۱۲٫۱۰ ندارد ولی یک مخزن شخصی وجود دارد که این بسته ها را دراختیار شما قرار می دهد.

sudo add-apt-repository ppa:emptythevoid/syspeeknew
sudo apt-get update && sudo apt-get install syspeek

اگر هم نمی خواهید که این مخزن را اضافه کنید، می توانید بسته ی deb. را برای اوبونتو ۱۲٫۱۰ و ۱۲٫۰۴ از لینک های زیر دریافت کنید.

Syspeek برای اوبونتو ۱۲٫۰۴

Syspeek برای اوبونتو ۱۲٫۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: OMG! Ubuntu



برچسب ها : , , , , , , , ,