منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اعلام برنامه‌های لینوکس Mint برای گنوم ۳

رهبر توسعه دهندگان لینوکس Mint و بنیان‌گذار آن، Clement Lefebvre، اعلام کرد که توسعه‌دهندگان این پروژه کار بر روی ویرایش گنوم ۳ در انتشار اصلیِ بعدی، نسخه ۱۲، را آغاز کرده‌اند. این ویرایش جدید در کنار توسعه‌ی ویرایش مبتنی بر گنوم ۲.۳۲ که بعنوان میزکار پیش‌فرض در نسخه بعدی نیز استفاده می‌شود، صورت می‌گیرد. تیم توسعه تصمیم گرفته‌اند هنوز از گنوم ۲.۳۲ استفاده کنند زیرا گنوم ۳ شامل «تغییرات بنیادین» بوده است که جامعه کاربران را به دو بخش کاربران گنوم و Mint تقسیم کرده است.

\"\"

در پستی در وبلاگ لینوکس مینت، Lefebvre می‌گوید که آنها قصد دارند تا از نسخه‌ی ۳.۲ گنوم بدلیل اینکه «کامل‌تر» از نسخه قبلی است، استفاده کنند. او می‌گوید که تیم توسعه «می‌تواند پتانسیل این میزکارِ جدید را درک کند و از آن برای ساخت میزکاری که بهتر و کامل‌تر از هر چیزی بر پایه گنوم ۲ باشد، استفاده کند». هر چند بنظر نمی‌رسد اولین انتشار گنوم ۳ مینت کامل باشد: «البته، ما داریم از ابتدا شروع می‌کنیم و این فرآیند ممکن است به چند انتشار گسترش پیدا کند».

در ضمن، نسخه ۱۲ این توزیع مبتنی بر اوبونتو هنوز از گنوم ۲.۳۲ به عنوان میزکار پیش‌فرض در سیستم عامل استاندارد خود پشتیبانی می‌کند. این انتشار با نام مستعار «لیزا» بر پایه‌ی نسخه‌ی ۱۱.۱۰ اوبونتو است، و انتظار می‌رود که در نوامبر منتشر شود. این تیم همچنین در حال کار بر روی پروژه Mate، که توسعه یک شاخه از گنوم ۲ را انجام می‌دهد هستند تا به کاربران امکان تعویض بین دو میزکار در یک سیستم واحد را بدهند، اما ممکن است این امکان حتی در نسخه‌های بعد از ۱۲ نیز فراهم نشود.

لینوکس Mint سعی می‌کند یک توزیع کاربر پسند باشد و تجربه‌ای بهتر را برای کاربرانش با استفاده از پشتیبانیِ پخش DVD، افزونه‌های جاوا و کدک‌های رسانه‌ای بیشتر فراهم کند. در حال حاضر، لینوکس Mint بر اساس آمار سایت Distrowatch دومین توزیع پر استفاده پس از اوبونتو است.



برچسب ها : , , , ,