منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انتشار اولین نسخه‌ی آزمایشی نرم‌افزار StarCalendar 2

اولین نسخه‌ی آزمایشی نرم‌افزار  StarCalendar2 (نسخه‌ی ۱.۹) انتشار یافت. این برنامه یک تقویم شمسی برای دسکتاپ‌های لینوکس است. StarCalendar2 می‌تواند همانند یک برنامه‌ی جدا و مستقل در کنار StarCalendar کار کند.

در این برنامه دو اسکریپت جدا گانه برای نصب این برنامه به روی توزیع‌های اوبونتو و آرچ‌لینوکس قرار دارد که به کاربر امکان ساخت پکیج و نصب ساده‌ی آن را می‌دهد.

همچنین دارا بودن رابط گرافیکی qt برای کاربران میزکار KDE (و یا کاربران گنوم که از qt استفاده می‌کنند.) نیز از دیگر تغییرات در این نسخه است.

از دیگر ویژگی‌های این نسخه می‌توان به کامل تر شدن پشتیبانی از زبان فارسی، عدم HARD CODING و قابلیت تغییر برای دیگر زبان‌ها ، قابلیت شخصی‌سازی و در آخر پلاگین اوقات شرعی از امکانات اضافه شده در این نسخه هستند.

سعید رسولی (برنامه‌نویس StarCalendar) در رابطه با امکان افزودن زبان‌های دیگر به برنامه گفت:«روش بهتر برای پشتیبانی از زبان‌های مختلف (یا بهتر بگیم locale های مختلف) که در این روش، یک locale رو میشه بصورت یک پکیج جدا پیاده‌سازی کرد. یعنی hard code نیست و هر locale ی رو با کپی کردن چند فایل میشه اضافه کرد. که این هم ترجمه‌ها میشه و هم شامل تنظیمات پیش‌فرض برای اون زبان (مثل نوع تقویم پیش‌فرض و اعداد و روز شروع هفته و روز تعلیل در هفته و…) و هم راست‌به‌چپ یا چپ‌به‌راست بودن و غیره.»

این برنامه که یک نسخه‌ی آزمایشی است به رایگان و به صورت کدباز برای همگان بر روی سرور git منتشر شده است. برای دریافت آن از git از دستور زیر استفاده کنید:

git clone git://github.com/ilius/starcal2.git

همچنین برای کمک کردن به این پروژه می‌توانید این برنامه را امتحان کنید و باگ‌های آن را گزارش کنید.

در صورت تمایل به کمک مالی و یا ارتباط با برنامه‌نویس به اینجا بروید.