منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انتشار نسخه بتا از لینوکس فدورا ۳۲

linux-fedora-32

linux-fedora-32پروژه ی فدورا خبر انتشار نسخه ی Linux Fedora 32 Beta را اعلام کرد. نسخه ی بتا از فدورا ۳۲ هم اکنون در دسترس و قابل دانلود می باشد.

با توجه به برنامه ی زمانبندی، نسخه ی نهایی فدورا ۳۲ در اواخر ماه آوریل منتشر خواهد شد. نسخه ی Fedora 32 Beta مانند همه ی نسخه های فدورا دارای ویژگی های جدیدی می باشد که در ادامه به برخی از مهمترین های آنها اشاره خواهیم کرد.

نکات برجسته ی Linux Fedora 32 Beta :

نسخه Fedora 32 Workstation Beta ابزار EarlyOOM را به همراه خود دارد که به صورت پیش فرض فعال می باشد. زمانیکه سیستم حافظه ی زیادی مصرف کرده است و Memory کمی در اختیار دارد و همچنین مقدار زیادی Swap مصرف کرده است، EarlyOOM این امکان را به کاربران می دهد تا سیستم را سریع تر بازیابی کنند و کنترل را در اختیار بگیرند.

Fedora 32 Workstation Beta شامل میزکار Gnome 3.36 می باشد که جدیدترین نسخه از GNOME desktop environment می باشد. میزکار GNOME 3.36 شامل تغییرات و بهبودهایی می باشد مانند اضافه کردن دکمه ی Do Not Disturb (مزاحم نشوید) در قسمت notification ها، تنظیم بهتر برای کنترل و مجازی سازی (virtualization) و همچنین تنظیم تغییرات.

از دیگر تغییرات در Fedora 32 Beta می توان به بروزرسانی زیادی از بسته های نرم افزاری اشاره کرد مانند Ruby, Python و Perl و استفاده از نسخه ی 10 GNU Compiler Collection (GCC) و همچنین تعدادی نرم افزارهای زیر ساختی مانند GNU C Library.

همانطور که می دانید این نسخه Beta می باشد و ممکن است دارای اشکالات و Bug هایی باشد. از این رو نیاز به آزمایش می باشد. در صورت مشاهده ی مشکل می توانید آن را به Fedora QA team از طریق لیست پستی و یا کانال IRC به آدرس fedora-qa# بر روی Freenode گزارش دهید.

 

دانلود Fedora 32 Beta :

فدورا دارای نسخه ی گوناگونی می باشد که بنا به نیاز خود می توانید نسخه ی مورد نظر را دانلود و استفاده کنید.

 

دانلود Fedora 32 Beta Workstation:

https://getfedora.org/workstation/download

دانلود Fedora 32 Beta Server:

https://getfedora.org/server/download

دانلود Fedora 32 Beta Spins:

https://spins.fedoraproject.org/prerelease

دانلود Fedora 32 Beta Labs:

https://labs.fedoraproject.org/prerelease

دانلود Fedora 32 Beta ARM:

https://arm.fedoraproject.org/prerelease

 



برچسب ها : , , , , , , , , , ,