منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انجین بازی سازی محبوب Unity 3D از لینوکس پشتیبانی خواهد کرد

سال‌ها، نبود بازی‌های گرافیکی خوب بر روی لینوکس یکی از بزرگترین نقاط ضعف این سیستم‌عامل شناخته میشد؛ موضوعی که به نظر میرسد در حال تغییر است. طبق خبری که امروز منتشر شد، انجین بازی‌سازی Unity 3D که بین بازی سازان محبوبیت زیادی دارد پشتیبانی لینوکس را اضافه خواهد کرد.

\"\"

Unity 3D که خود را «بستر توسعه بصری و قابل انعطاف» می‌داند به سازندگان اجازه می‌دهد بازی را یک بار طراحی و سپس در تمامی سیستم و دستگاه‌ها منتشر کنند. از نسخه چهارم، بازی‌هایی که با انجین Unity 3D میسازید بر روی لینوکس نیز اجرا خواهند شد.

\"\"

انتظار میرود تا چند سال آینده با راهیابی انجین Source ، سیستم انتشار Steam و دیگر انجین‌های بازی به لینوکس، این سیستم‌عالمل به بستری قابل اعتماد از طرف بازی‌سازان و طرفداران بازی تبدیل شود.

کاربران لینوکس باهوش هستند

David Helgason مدیرعامل و پایه گذار Unity در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت GameIndustry International گفته:

لینوکس چیزی بود که از طرف کاربرها سوالات زیادی در موردش دریافت می‌کردیم و Humble Indie Bundle نشان داد که از نظر تجاری می‌توانیم روی لینوکس حساب کنیم. حالا می‌خواهیم که به چیزی که مدت‌ها مهندسان ما در زمان خالی و آخر هفته‌های خود بر روی آن کار می‌کردند جنبه تجاری بدهیم.

ما نخستین انجین با کاربران بالا هستیم که از لینوکس پشتیبانی خواهد کرد اما همه چیز کاربران زیاد لینوکس نیست، بلکه کاربران بسیار باشور آن است که به پرداخت هزینه رغبت دارند، باهوش هستند و عاشقانه سیستم‌عامل خود را دوست میدارند.

وی در ادامه افزود:

در حقیقت فکر می‌کنم این حرکت، شتاب بالایی به لینوکس در حیطه دسکتاپ میدهد. هنوز خیلی زود است که در مورد این اثر گذاری صحبت کنیم ولی من در مورد مشتاق هستم.

دیگر ویژگی‌ها

Unity 4 علاوه بر پشتیبانی از لینوکس ویژگی و بهبودهای زیادی خواهد داشت:

  • سیستم ذره‌ای جدید با نام Shuriken که از نیروهای خارجی، نرمال بنت و عدم رندر مدل‌هایی که در دید نیستند، پشتیبانی می‌کند
  • پشتیبانی از بافت سه‌بعدی
  • بهینه‌های سازی گسترده در رابط گرافیکی Unity و مصرف حافظه
  • اشکال یابی از دور با Unity Web Player
  • ساخت lighmap ها تکراری
  • ناظران (Inspector) توسعه پذیر برای کلاس‌های سفارشی

بسیاری از امکانات بالا در همایش Unite که یکم تا چهارم شهریور ماه امسال در آمستردام برگذار می‌شود، به نمایش در میاید.

منبع



برچسب ها : , , , ,