منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اولین تجربه Fedora Core 3

لينوکس جالبي است \":-)\"

محيط جذاب و به روز KDE3.3 با امکانات بسيار زياد و جالب \":-)\" به همراه محيط راحت gnome با گرافيک هاي زيبا و جذاب \":-)\"

در ابتداي نصب با مشکل شناخت مانيتورم برخورد کردم، محکوم به نصب در محيط متني بودم. گزينه هاي نصب مي شد فارسي شوند، اما حداقل در حالت متني دچار مشکل راست چين شدن و حروف گچپژ بود، پس انگليسي را ترجيح دادم \":-)\"

روي هارد SATA با پردازنده Athlon 2600 اطلاعاتي به حجم 2700 مگا بايت رو در عرض 11 دقيقه ريخت و لينوکس با موفقيت نصب شد. در محيط نصب متني، با گزينه انتخاب ليلو برخورد نکردم!!! (در ضمن هارد SATA من به خوبي و راحتي توسط ايشون شناخته شد)

هيچ اشکالي براي پارتيشن ها پيش نيامد (مهمترين ترس کاربران لينوکس براي نصب فدورا) سرعت بوت کمي تند تر شده بود و گرافيک هاي جذاب از ابتداي بوت شدن تا به انتها جولان مي دادند!! لينوکس بالا اومد....

بخش هاي اساسي و برنامه هاي بسياري به لينوکس اضافه شده بودند. برنامه هايي کاربردي و خوب. مثلا k3b يا cdroast يا firefox به عنوان مرورگر پيش فرض يا thunderbird و ..... سرعت KDE بسيار بسيار زياد تر شده بود و به نظر مي رسيد باگ هاي بسياري حذف شده باشند (از پارسال تا امسال) برنامه هاي قفل شده، پس از سوال از کاربر به طور خودکار حذف مي شوند و شکل و طرز نمايش آيکان ها و فونت ها زيبا تر شده و بسياري امکانات ديگر براي محيط KDE .....

فارسي کردن سيستم هم به راحتي انجام مي شود و مشکلي با تايپ نيست. همانطور که مي دانيد تقويم KDE تاريخ شمسي (جلالي) رو هم پشتيباني مي کنه و شما به طور پيش فرض مي تونيد تاريخ فارسي رو مشاهده کنيد.

به اميد اينکه اين تجربيات مختصر شما رو در انتخاب لينوکس مورد علاقه تون کمک کنه \":-)\"



برچسب ها :