منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

340290 guns اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

چند سال پیش یک مقاله توی اینترنت دیدم که گفته بود اگر زبان های برنامه نویسی کشتی بودند چگونه بودند.مقاله فان و جالبی بود.

من هم تصمیم گرفتم آن ها را با اسلحه مقایسه کنم البته تخصص خاصی در مورد اسلحه ها ندارم فقط چون زیاد کانتر و کال آو دی یو تی بازی کرده ام تصمیم گرفتم با اسلحه مقایسه کنم!!

این مقایسه علمی نیست و نظر شخصی منه در مورد زبان ها است و مشخصا درست نیست و همین طور زبان های برنامه نویسی هر کدام برای کار در زمینه ی خاصی ساخته شده اند و عملا مقایسه ی کلی آن ها درست نیست.

زبان پاسکال و scheme

زبان پاسکال و scheme مثل تفنگ بادی می مانند که برای آموزش برنامه نویسی خوبه و نمی شه باهاش توی جنگ کاری رو پیش برد!

 

 

tofange badi hotsan ranger 2 اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

 

زبان سی

زبان سی زبان قدرتمند ، سریع و تقریبا همه کارست و مادر خیلی از زبان هاست و نزدیک ترین چیزی که به ذهنم می رسه کلاش است!

ak47o13 اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان HTML

به سختی می شه گفت زبان برنامه نویسی است ولی هست! جالبیش اینه هیچ جایگزینی نداره و از آن برای طراحی صفحات وب استفاده می شود . به نظرم شبیه تفنگ آبی است.

water اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

سی پلاس پلاس از نظر خیلی از متخصصان کامپیوتر قوی ترین زبان برنامه نویسی است و علاوه بر خاصیت های سی کلی چیز جدید مانند OOP یا همان شی گرایی داره و خیلی چیزهای درونش نسبت به سی ارتقاع پیدا کرده.کم زمینه ای توی برنامه نویسی پیدا می شه که سی پلاس پلاس برای انجام آن کار جز دو سه تا گزینه ی اول نباشه! از مسابقات علمی گرفته تا پایگاه داده ، سرور ، بازی ، اپلیکشین ، شبکه ، محاسبات توزیع شده ، سخت افزار ،سیستم عامل، کارهای پژوهشی و ….  . و بدون شک شبیه M 4 است مهم نیست توی میدان جنگ کی هست یا میدان جنگ کجاست!مهم اینه کار دشمن با این اسلحه ساختس.

 

m4 اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان برنامه نویسی لیسپ

زبان برنامه نویسی لیسپ زبانی است که مخصوص کارهای پردازش متن ، هوش مصنوعی ،الگوریتم، ساختمان داده، ریاضی و کارهای پژوهشی است. درست است که دومین زبان قدیمی است که هنوز استفاده می شود و بسیار قوی است و در بسیار از چیزها پیشگام بوده و هست ولی به نظرم کار باهاش کمی سخته و با سایر زبان های برنامه نویسی کمی متفاوت و برای کار هایی مثل نوشتن اپلیکیشن زیاد جالب نیست.شاید هم به همین دلیل برنامه نویسانی که لیسپ کار هستند کم هستند ولی در حین کم بودن بسیار گیگ هستند و بیشتر به سمت کامپیوتر ساینس رفته اند و به نظرم شبیه M 60 است همه کسی نمی تونه باهاش کار کنه ولی کسی که بلده خیلی کارش درسته! icon smile اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

m60 اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان فورترن

فورترن یک زمانی جز بهترین و قوی ترین زبان ها بود و انتخاب اول خیلی ها بود ولی امروزه تقریبا کسی ازش استفاده نمی کنه و کم کم داره به تاریخ می پیونده! مثل تفنگ SMG که زمانی بهترین بود حالا به سختی در موزه پیدا می شه!

45 Auto submachine gun اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا زبان برنامه نویسی که روی ماشین مجازی اجرا می شه و همین باعث اجرای جاوا روی هر دستگاهی می شه که ماشین مجازی جاوا رو پشتیبانی می کنه و شما نیاز ندارید نگران جابه جایی برنامتون از یک دستگاه به دستگاه دیگه باشد. جاوا ویژگی های چند زبان مختلف به ارث برده از جمله سی و سی پلاس پلاس. به نظرم پاشنه آشیل این زبان یک چیز است و آن بسیار سنگین بودن از نظر حافظه و زمان اجرایی است که بهایی است که به خاطر ماشین مجازی اش می پردازد و همین باعث می شود که در خیلی از جاها استفاده نشود همین طور ضعف های امنیتی خیلی زیادی دارد. اگر تفنگ بود به نظرم آر پی جی بود. قوی ولی سنگین جایی که سرعت لازمه و یا کار قراره تمیز انجام شه به درد نمی خوره همین طور با برد و دقت کم و خطر در هنگام استفاده. به نظرم یک ایده ی خوب بوده ولی کاملا اشتباه انجام شده!!

rpg 7 اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

 

زبان سی شارپ

زبان سی شارپ هم مانند جاوا خیلی چیز هاشو از سی و سی پلاس پلاس گرفته و همین طور کپی برداری هایی از جاوا انجام داده ولی سرعت سی پلاس پلاس به خوبی به ارث برده و سنگینی جاوا رو نداره و زبان بسیار تمیز و قدرت مندی است و یک برنامه نویس سی شارپ در مدت یک روز می تونه کارهایی کنه که برنامه نویسان خیلی از زبان ها در مدت یک هفته نمی توانند آن را انجام بدهند و آن به خاطر کتاب خانه ها و امکانات زیاد سی شارپ است و همین طور پشتیبانی خیلی خوب مایکروسافت.و همین طور همراه آخرین تکنولوژی های روز داره پیش می ره.برای نوشتن برنامه هایی که شی گرایی بی عیب و نقض می خواهند یا خیلی بزرگ و پیچیده هستند به نظرم گزینه ای از سی شارپ بهتر نیست! به نظرم شبیه Krieg 550 Commando می مونه سریع و دقیق و تمیز و همین طور قوی و برای کارهای خیلی بزرگ با صرف کم ترین انرژی و تعداد افراد مناسبه.

cJDmWGLp اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان برنامه نویسی پایتون

زبانی غیر کامپایلری (اسکرپتی) ، سریع ،قوی، جمع و جور که شبیه Desert Eagle است که با خودت هم جا می تونی ببریش و خیالت راحته وقتی باهاته.

desert eagle اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان برنامه نویسی اسمبلی

این را علی توی کامنت ها گذاشته بود و من هم متنش رو مستقیم می گذارم : اسمبلی به نطرم مثه وینچستر میمونه قدرت تخریبش بالاس ولی در عین حال کار باش سخته.شاید یه تمثیل دیگه اینه که وینچستر وقتی از نزدیک شلیک کنی موثره اسمبلی هم همین طوریه و وقتی ما نیاز داریم که زبونمون به سخت افزار نزدیک باشه ازش استفاده میکنیم.

vin اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپ زبانی که بیشتر برای کار روی ظاهر اپلیکیشن ها و صفحات وب به کار می ره و زبان کوچکی است ولی برای کارها وب خیلی قوی و مناسبه و همین طور به تازگی نوی جی اس آمده که می توان از جاوا اسکریپت در سمت سرور استفاده کرد، به جاوا اسکریپت قاتل زبان های اپلیکیشن نویسی هم می گویند. با این ویژگی ها به نظرم چیزی خوش دست و سبک و حرفه ای در حد و حدود یوزی است.

U.Z.I اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!

 

digg اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  reddit اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  stumbleupon اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  yahoo buzz اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  dzone اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  facebook اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  delicious اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  dotnetkicks اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  dotnetshoutout اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  linkedin اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  technorati اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  twitter اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  google buzz اگر زبان های برنامه نویسی اسلحه بودند!  



برچسب ها :